کارشناس فرهنگی عنوان کرد

لزوم الگوگیری از مکتب حاج قاسم سلیمانی

کارشناس فرهنگی گفت: اولین نکته‌ای که در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد، اندیشیدن برای خداوند بزرگ، ایستادگی کردن در مسیر پروردگار و عمل خالصانه و پاک است.
لزوم الگوگیری از مکتب حاج قاسم سلیمانی
1402/10/13 - 11:53
تاریخ و ساعت خبر:
178426
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ صابر حیدری کارشناس فرهنگی در‌ گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر الگو گیری از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اولین نکته‌ای که در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد، اندیشیدن برای خداوند بزرگ، ایستادگی کردن در مسیر پروردگار و عمل خالصانه و پاک است.
وی رمز پیروزی حاج قاسم سلیمانی را ترس از خدا عنوان کرد و افزود: حاج قاسم توان ظاهری استکبار جهانی، سازوبرگ نظامی آمریکایی‌ها و حامیان آن ها را می‌شناخت و با علم به همه این ها، از عمق جان عقیده داشت؛ « آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!»
کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی‌ شهید حاج قاسم سلیمانی، ساده‎زیستی و پرهیز از دنیاطلبی در عین توانگری است. بررسی زندگی ایشان نشان می‎دهد که هیچ میلی به تجملات و تشریفات نداشت.
حیدری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی پای بند به صداقت در گفتار و رفتار بود و در هیچ شرایطی حاضر نبود به‌وسیله نیرنگ و فریب، حتی در زمینه‌های نظامی و اضطرار، امور را پیش ببرد. حاج قاسم همواره راه صداقت و راستی را پیش می گرفت.
وی «ایثار» را نیز یکی از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم دانست و بیان کرد: بررسی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و نیز عرصه مبارزه با جریان تکفیری داعش، نشان می‎دهد که ویژگی ایثار به معنای حقیقی و کامل آن در سرتاسر حیات ایشان پر رنگ و آشکار است.
حیدری تصریح کرد: مردم‌داری؛ به معنای خدمتگزار مردم بودن، خوش‌اخلاقی، عفو و گذشت، بخشش و محبت، تواضع و خاکساری، حوصله و تحمل، تفقد و رسیدگی، ازجمله فضایل اخلاقی شهید حاج قاسم سلیمانی است.
کارشناس فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با تأسی به مکتب اسلام و پیروی از سیرۀ اهل‌بیت (ع) نسبت به حفظ و صرف درست اموال دولتی و بیت‎المال، حساسیت داشت.
خبرنگار: زهرا بختیاری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حاج قاسم، مکتب حاج قاسم، فضایل اخلاقی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو