یادداشت

احیای فرهنگ جهاد و شهادت با انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت را در جهان اسلام احیا کرد و شهدای ما فداکاری، از خود گذشتگی و جهاد در راه حق را به جهان بشری القا کردند.
احیای فرهنگ جهاد و شهادت با انقلاب اسلامی
1402/11/12 - 11:07
تاریخ و ساعت خبر:
189604
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ بزرگداشت شهدا موجب حفظ ارزش‌ها و انتقال به نسل‌های آینده است. هر مجلس، محفل و مراسمی که موجب تقویت مبانی دینی و ارزش‌های انسانی شود، تعظیم شعائر است. بزرگداشت شهدا نیز یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا در این مراسم‌ها عمل خیر و از خودگذشتگی‌ها برای خدا بیان و ترویج می‌شود.
انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت و عاشورا را در جهان اسلام احیا کرد و شهدای ما فداکاری، از خود گذشتگی و جهاد در راه حق را به جهان بشری القا کردند.
بزرگداشت شهدا به معنای حفظ ارزش‌ها، فضیلت‌ها و فداکاری‌ها و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده است؛ همانگونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) عاشورا را انتقال دادند.
خطبه‌ی دخت حیدر در شام، خطبه‌ای دقیق و نقطه زن برای شکست و افشای ظلم و فساد بنی‌امیه بود.
مجموعه‌ای از آرایه‌های ادبی و فنون کلامی و سخن‌وری بود، که به شکلی هنرمندانه به ترکیب منظم و مدون مفاهیم پرداخته بود. محتوای خطبه کاملاً منطبق با قرآن بود. بطوریکه حضرت به تفسیر زندۀ قرآن پرداختند.
ایشان که فصاحت و بلاغت را به ارث برده بودند، کوبنده‌ترین کلام را در قدرت‌مندانه‌ترین حالت به زبان آوردند؛ قدرتی باطنی که هیچ بلا و مصیبتی نمی‌توانست به آن خدشه وارد کند. این کلماتِ انسان‌ساز در وضعیت روحی خاصی ارائه شدند، که هر انسانی از گفتن جملات معمولی هم ناتوان است.
نویسنده: سمیرا الیاسی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرهنگ جهاد و شهادت، انقلاب اسلامی، شهدا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو