گفت و گوی زنان نیوز با خانواده شهید دوران دفاع مقدس؛

شهیدی که عید قربان به دنیا آمد و نامش قربان شد/ نمره اخلاق پسرم 20 بود

شب عید قربان سال 1346 بود که به خانواده شهید سعادتی مژده به دنیا آمدن فرزند پسری را دادند که بزرگان فامیل به یُمن این عید بزرگ، نامش را قربان نهادند و این نام نشان دهنده قربانی شدن او برای هدفی بزرگ بود.
شهیدی که عید قربان به دنیا آمد و نامش قربان شد/ نمره اخلاق پسرم 20 بود
1402/11/01 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
189191
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از گلستان، شب عید قربان سال 1336 بود که به خانواده شهید سعادتی مژده به دنیا آمدن فرزند پسری را دادند که بزرگان فامیل به یُمن این عید بزرگ، نامش را قربان نهادند و این نام نشان دهنده قربانی شدن او برای هدفی بزرگ بود شهید قربان سعادتی فدا شد تا انقلاب و ارزش های اسلامی زنده بماند نباید فراموش کنیم که نهال انقلاب به برکت این شهداست که امروز به درختی تنومند مبدل شده است امیدواریم بتوانیم رهروان حقیقی راه شهدا باشیم.
به مناسبت نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر تصمیم گرفتیم با پدر و مادر شهید قربان سعادتی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت و گویی صمیمی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
برای تهیه گزارش به روستای محمدآباد رفتیم و از اهالی روستا سراغ منزل شهید قربان سعادتی را گرفتیم درب خانه شهید را که زدیم یک خانه قدیمی ولی پر از مهر و صفا در آن موج می زد پدر، مادر و برادر شهید به گرمی از ما استقبال کردند بعد از احوالپرسی از پدر شهید درخصوص ویژگی های پسر شهیدش جویا شدم و او گفت: پسرم بسیار باخدا و اهل نماز و روزه بود او کمک کردن به دیگران را بسیار دوست داشت.

* شهادت مرگ تاجرانه است
حاج جعفر سعادتی با بیان اینکه شهادت مرگ تاجرانه است، ابراز کرد: شهدا یک هدف داشتند آن هم دفاع از انقلاب و آرمان های امام بود شهید ما در شب عید قربان سال 1346 به دنیا آمد و به دلیل آنکه در این عید بزرگ چشم به جهان گشود نام او را قربان نهادند.
وی ادامه داد: با تولد پسرم «قربان»، برکت و رونق در زندگی ما سرازیر شد او بسیار خوش روزی بود وقتی پسرم 16 سال داشت جنگ تحمیلی آغاز شد و از همان زمان پسرم اصرار می کرد و می گفت می خواهم بروم جبهه و من به او می گفتم هنوز به سن قانونی نرسیدی.

پدر شهید سعادتی ابراز کرد: پسرم برای ثبت نام در جبهه به پایگاه بسیج مراجعه می کرد اما به دلیل پایین بودن سنش او را ثبت نام نمی کردند قربان خیلی ناراحت شد سپس اقدام به دستکاری کردن شناسنامه اش کرد و از این طریق در جبهه ثبت نام کرد.
حاج جعفر سعادتی افزود: قربان برای ثبت نام در جبهه نیاز به رضایتنامه پدر داشت و من راضی نبودم با این سن کم به جبهه برود پسرم رو به من کرد و گفت پدرجان مگر من از حضرت قاسم که برای دفاع از دین عازم جنگ شد کوچکترم ؟؟ من دیگر نتوانستم پاسخ پسرم را بدهم و رضایتنامه را امضا کردم و پسرم با خوشحالی رضایتنامه را برد و به مناطق جنگی اعزام شد و بعد از 45 روز خدمت در جبهه در عملیات رمضان، منطقه سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نایل شد.
وی گفت: من 6 فرزند داشتم البته اکنون هم 6 فرزند «یک دختر و پنج پسر» دارم چون معتقدم شهدا زنده اند من حضور او را هر لحظه در کنار خودم احساس می کنم قربان پسر سوم من بود و او را بسیار دوست داشتم.
پدر شهید سعادتی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چه نمره ای به اخلاق فرزندت می دهی، خاطرنشان کرد: به اخلاق پسرم نمره 20 می دهم او در همه چیز بی نظیر بود در بین فامیل و اقوام زبانزد بود همه او را دوست داشتند به کُشتی خیلی علاقه داشت و هنگامی که مقامی کسب می کرد و هدیه ای می گرفت آن هدیه را بین نیازمندان پخش می کرد.

* پسرم «قربان» جانش را فروخت و در مقابلِ آن، بهشت و رضاي الهي را گرفت
زینب سعادتی مادر شهید قربان سعادتی با تاکید بر اینکه شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند، گفت: پسرم «قربان» جانش را فروخت و در مقابلِ آن، بهشت و رضاي الهي را گرفت.
مادر شهید قربان سعادتی ابراز کرد: پسرم بسیار اهل نماز و روزه بود من در حال خمیر کردن برای پخت نان تنوری بودم که برادرم به خانه مان آمد و گفت که قربان شهید شده است یادم هست یکی از همشهریان ما شهید شده بود و ما برای مراسم هفتم آن به امامزاده عبدالله(ع) رفته بودم و وقتی به خانه برگشتم خبر شهادت پسرم را به من دادند.
به گزارش زنان ایران، یاد شهدا، افتخارات و عزت شهدا را همه باید نصب‌العین خودشان قرار بدهند نباید بگذاریم یاد شدا فراموش شود اگر این شهادتها، فداکاری‌ها نبود، این نظام باقی نمی ماند و نهال نظام، مورد تهاجم طوفانهای سخت قرار می گرفت مقام معظم رهبری می فرمایند «خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انساني جان خود را صرف می کند براي یک هدف و مقصد الهي و خداي متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملّت او تداوم می بخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده می ماند».

گزارش از سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید قربان سعادتی،عید قربان،شهید دفاع مقدس، خبرنگار سمیرا رجبی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو