مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه در جمع معتکفین ساوجی

توجه معتکف در اعتکاف فقط به خدا است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج ساوه گفت: اعتکاف، از برجسته‌ترین مقام بندگی و بردگی در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی است که باید تمام توجه معتکف به خدا باشد.
توجه معتکف در اعتکاف فقط به خدا است
1402/11/06 - 21:03
تاریخ و ساعت خبر:
189370
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ حجت الاسلام مهدی محمدی در همایش توجیهی معتکفین که امروز عصر در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، گفت: اعتکاف نه تنها در صدر اسلام بلکه قبل از اسلام و در ادیان دیگر هم مورد توجه بوده است، اما دردین بزرگ اسلام دارای ثواب‌های بسیار زیادی است.
وی افزود: اعتکاف از ۱۳ ماه رجب آغاز می‌شود و تا ۱۵ رجب‌المرجب ادامه دارد. این ایام، ایام‌البیض نام دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج ساوه گفت: خوشبختانه این سنت حسنه بعد از پیروزی انقلاب در جامعه ما رونق زیادی پیدا کرده است، اکنون که در سال ۱۴۰۲ هستیم این امر مهم اعتکاف در سراسر کشور فراگیر شده است.
وی یادآور شد: زمانی که انسان معتکف می‌شود باید شرایط خاص اعتکاف را به طور کامل رعایت کند و توجه او تنها به سوی خداوند باشد.
حجت الاسلام محمدی در ادامه با توجه به شرایط حضور در اعتکاف افزود: برای انسان در روز اول و دوم اعتکاف مستحب است که یکسری اعمال را انجام دهد اما اگر دو روز به نیت اعتکاف در مسجد ماند، معتکف شده و روزه روز سوم اعتکاف بر او واجب می‌شود.
وی خطاب به معتکفین گفت: شما در این ایام با اخلاص کامل به ارتباط با خدا می‌پردازید و توفیقات زیادی شامل حالتان می‌شود و جدای از آن آثار معنوی و جهاتی که خداوند وعده می‌ دهد، آمادگی انسان برای اعتکاف و نزول رحمت الهی و توجهات خداوند به معتکفان است.
حجت الاسلام محمدی بیان کرد: اعتکاف، از برجسته‌ترین مقام بندگی و بردگی در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی است که باید تمام توجه معتکف به خدا باشد.

خبرنگار: آسیه ولدخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسیج ساوه ، اعتکاف، ساوه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو