عشرت شایق مطرح کرد:

نگاه تربیتی مادر در کسوت مشاوره در خانواده عامل انسجام مملکت و امت

شایق با تأکید بر اینکه مادر باید خاصیت مادرانه داشته باشد و با صبوری مانند مشاور در کنار خانواده باشد عنوان کرد: این نوع نگاه تربیتی مادر در کسوت مشاوره می‌تواند عامل انسجام مملکت و امت ما باشد.
نگاه تربیتی مادر در کسوت مشاوره در خانواده عامل انسجام مملکت و امت
1403/03/14 - 11:12
تاریخ و ساعت خبر:
194085
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عشرت شایق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در همدان با بیان اینکه در آخرالزمان جنگ ما جنگ شناختی است، اظهار کرد: در جنگ شناختی سناریوها و فیلمنامه‌ها غیر قابل پیش بینی هستند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه زن مبدأ خیرات است با بیان اینکه بزرگترین خیز کثیری که خدا بر حضرت پیامبر (ص) نازل فرمودند حضرت فاطمه زهرا (س) است که می‌توانیم بگوییم فرمایشات امام خمینی (ره) خدا مبدأ قرآنی دارد.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که دشمن به سوی می‌رفت که نابودی پیغمبر(ص) را از ابتر بودن نسلش‌ می‌دید و دختر بودن حضرت زهرا س را نادیده می‌گرفت آیات محکم سوره کوثر کوتاه، مخاصر و مفید جواب این ذهن‌های کوتاه و محدود را داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فضای سایبر مانند فضای فیزیکی زن با صبوری، محبت و تربیت خود منشأ خیر و برکت خانواده است، تصریح کرد: عامل اصلی تربیت صبر است و مادر با صبر انسان ساز است.

شایق با بیان اینکه زن گاهی می‌تواند شر باشد همانگونه که در تاریخ دیده ایم هند جگرخوار نسلی را تربیت می‌کند که تا اخر الزمان قتل هستند، گفت: در آخرالزمان بزرگترین رسالت زنان در رسیدن به جریان ظهور تربیت نسل است که مادران نقش معلمی دارند.

وی با تأکید بر اینکه مادر باید خاصیت مادرانه داشته باشد و با صبوری مانند مشاور در کنار خانواده باشد عنوان کرد: این نوع نگاه تربیتی مادر در کسوت مشاوره می‌تواند عامل انسجام مملکت و امت ما باشد.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خانواده گرم نظم حاکم است، بیان کرد: مادر که برای تربیت فرزند تأثیر گذار خود برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان مادرانی که برای زندگی خود برنامه دارند از زندگی خسته نمی‌شوند چرا که بخش معنایی و روحی زندگی خود را تقویت کرده‌اند و فطرت خود را به ایده آل می‌رسانند، ابراز کرد: غرایز این نوع مادران تحت کنترل است که اگر کنترل نداشته باشند بر سر مادیات زندگی به مشکل برمی‌خورد و به زندگی آسیب وارد می‌شود.

شایق با بیان اینکه خیر کثیر به تعدد نیست به دامنه اثر گذاری شخص است، مطرح کرد: گاهی یک زن محلی، روستایی با صفای سرشار از نگاه دینی امام حسینی مانند مادر شهید سردار سلیمانی که با تربیت حاج قاسم تمدن ساز می‌شود و خیر کثیر او نه تنها در ایران بلکه در دنیا یک بیرق می‌شود.

وی با بیان اینکه مادر سید نصرالله و مادر امام خمینی(ره) فرزندانی تربیت کرده‌اند که برای امت تشکیلات ساخته اند و پایگاه فکر امت اسلام شده اند، گفت: مادران شهدا تمدن ساز هستند که در ساده‌زیستی و صمیمی بودن مشترک بودند و به دنبال اعتلای فکر و اندیشه مذهبی خودشان با رفتار مبتنی بر دینشان بودند.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مادران تمدن ساز به دنبال اسیر کردن سنت حسنه به ظواهر دنیایی نبودند، ادامه داد: گاهی ما درگیر نظام لیبرالی می‌شویم و دشمن به دنبال منفعل کردن زنان است در حالی که زن در نقش زنانگی در دایره خلقت به دنبال آمار عددی نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت و فرزندآوری با بیان اینکه در فرزندآوری به دنبال تربیت نسل جهادی و انقلابی هستیم، افزود: در اعتقادات ما برخی از اعداد مقدس هستند و با این اعداد به دنبال نظم فکری و رفتاری هستیم اما در مسائل جاری به دنبال کمیت نیستیم.

شایق با بیان اینکه ما در خیر کثیر خاشع و فروتن هستیم و حضرت زهرا(س) منشاء خیر کثیر است اما خاضع‌ترین و مجاهدترین زن مسلمان بود، تأکید کرد: در تاریخ اسلام دیده‌ایم زنان گاهی قیام کننده بوده‌اند و مانند حضرت زینب(س) که خطبه‌خوانی می‌کند و در جاهایی دیده‌ایم که باید مانند صبر بر مصیبت کربلا صبوری کرد و در عین حال رسوا کننده یزید است.

وی با بیان اینکه در مقابل با رژیم غاصب صهیونیستی سال‌ها صبر کرده‌ایم که این صبر، صبر انقلابی، مقاومت، سازنده، قیام است که امروز می‌بینیم این صبر نتیجه داده و آزادیخواهان جهان از اقشار مختلف مبتنی بر فطرت الهی قیام کرده‌اند، ابراز کرد: این قیام‌ها زمینه ساز آخرالزمان و ظهور حجت است که خاصیت اسلام این است.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی نوشتن کتاب چهل حدیث خاصیت دارد و گاهی نیز باید قیام کرد و حاکمیت ظلم را رسوا کرد، خاطرنشان کرد: خیر کثیر با تربیت و ترکیه همراه است و این صبر تمدن نوین اسلام را در بر دارد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تربیتی، مادرف الگویسوم زن مسلمان، زن مبدا خیرات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو