کارشناس مذهبی مطرح کرد:

فلسفه حجاب ایجاد امنیت روانی، سلامت و سعادت جامعه بشری است

لطفی: فلسفه حجاب همان امنیت روانی، پاک دامنی، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعه بشری است و حفظ آن وظیفه فردی و خانوادگی و حاکمیتی است و تخلف از آن نیز موجب ناکامی، فساد و تباهی فرد، خانواده و جامعه است.
فلسفه حجاب ایجاد امنیت روانی، سلامت و سعادت جامعه بشری است
1403/04/23 - 07:17
تاریخ و ساعت خبر:
195492
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خدیجه لطفی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در شهرستان نهاوند اظهار کرد: حجاب از احکام ضروری اسلام است که عموم مسلمانان جهان در حفظ و رعایت آن هم عقیده هستند و در اسلام حجاب وسیله ای برای صیانت از زن و ارتقای شأن و شخصیت اوست.
بر اساس آیات و روایات، حدّ و حدود حجاب در چارچوب شرع مقدس تعیین شده و عمل نکردن به آن حرام و نامشروع است، گفت: فلسفه حجاب همان امنیت روانی، پاک دامنی، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعه بشری است و حفظ آن وظیفه فردی و خانوادگی و حاکمیتی است و تخلف از آن نیز موجب ناکامی، فساد و تباهی فرد، خانواده و جامعه است.
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: زن مسلمان با درک روشن آثار وجودی خود، پوشش اسلامی را با معرفت پذیرفته و آن را نگهبان تقوا، عفت، حیا، نجابت، وقار، پاکی، ظرافت متانت خود می داند .
وی با بیان اینکه اگر می بینیم که وظیفه پوشش به زن اختصاص یافته به دلیل این است که ملاک آن ویژه زن است، گفت: نباید فراموش کنیم که در هر کشوری زن نیمی از پیکره جامعه جامعه را تشکیل می‌دهد و نقش او در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی بسیار بسیار مهم است، چنانچه در متون دینی و منابع اسلامی موارد بسیاری از جایگاه ویژه زن در جامعه را مشاهده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و نکاتی که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)‌ بر آن تاکید داشتند حفظ ارزش هایی مانند عفاف و حجاب است که نمونه های اجرایی و عملی دفاع از آن در صحنه هایی از عاشورا مملوس بود، مطرح کرد: وقتی امام حسین(ع) تنها شد خطاب به زنان فرمود چادرهایتان را محکم بر کمر گره بزنید تا در افت و خیز و فرار کردن و آتش زدن خیمه ها حجابتان حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه زن علاوه بر رسالت مسئولیت تربیتی نسلی هوشمند و متعهد، رسالت حضور در صحنه های اجتماعی را نیز بر عهده دارد، عنوان کرد: اسلام با برخورد اصولی ضمن رفع مشکلات زمینه رشد و تعالی زن را مهیا کرده و با منطق، ریزبینی و دور اندیشی ویژه ای نارسایی ها، ضعف ها و ناهنجاری های جامعه را اصلاح می کند و با طرح برنامه های راه گشا و رساندن جامعه به قله سلامت زمینه حضور آحاد مردم به ویژه زنان را در صحنه های فرهنگی و اجتماعی و..... فراهم کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، امنیت روانی، سلامت فرد، سعادت خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو