مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی گفت :

طرح هدای در خراسان جنوبی اجرا می شود

"طرح هدی" با هدف حفظ کرامت و عفاف زنان در اصناف مرتبط با بانوان، بستر سازی فرهنگی فضای مجازی و گفتمان سازی فرهنگ عفاف و حجاب در صنوف استان اجرایی میشود.
طرح هدای در خراسان جنوبی اجرا می شود
1403/05/18 - 08:52
تاریخ و ساعت خبر:
196543
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ،استان خراسان جنوبی صبح امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد اولین جلسه هماهنگی برنامه جامع فرهنگی تبیینی " طرح هدی" تدوین بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی ویژه اصناف در محل اتاق اصناف استان برگزارشد.
در این جلسه که به میزبانی اتاق اصناف استان و با حضور ادارات کل مرتبط و سازمان های اقشار بسیج سپاه استان برگزار شد ؛ دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان استان از اجرای عملی طرح هدی در استان خبر داد.
مسئول بسیج جامعه زنان استان در این جلسه در توضیح طرح هدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت:
وجود آسیب های اجتماعی در هر اجتماع بشری شاید یک امر طبیعی باشد اما در شأن کشوری که آرمان ساخت تمدن نوین اسلامی دارد به هر میزان ولو اندک هم شایسته نیست
بنابراین گرچه در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی کارهایی انجام گرفته است اما یقینا کافی نیست؛ برای حل آن باید کار شبانه روزی کرد.
فاطمه بصیری پور در ادامه به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت :طرح هدی با هدف حفظ کرامت و عفاف زنان در بستر فضای مجازی ، توانمندسازی وتقویت اعتماد به نفس زنان محجبه به ویژه بانوان دارای سالن های مزون وزیبایی در استان اجرایی می شود.
از دیگر اهداف این طرح میتوان به تقویت عزت نفس و حمایت از آرایشگاه های الگو ، ترویج سبک زندگی اسلامی ، مقابله با آثار کشف حجاب در جامعه و در سطح استان، کاهش آسیب های اجتماعی و بی بندو باری های اخلاقی ناشی از هنجارشکنی در بستر فضای مجازی، برنامه ریزی دقیق در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان در تهاجم فرهنگی ، مقابله با جریانات فمنیستی در استان، آگاه سازی و پیشگیری از نفوذ تفکرات معاند و کاهش یا توقف بدحجابی در جامعه اشاره کرد.
بصیری پور با اشاره به بخشی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود در برخی صنوف بانوان تاکید کرد :
برنامه ریزی مدون و فرهنگی و بدنبال آن نهادینه سازی آن جهت گفتمان سازی و باور برای ترویج عفاف وحجاب و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ضروری است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان با تاکید براینکه خراسان جنوبی دارای بنیه اعتقادی و مذهبی غنی می باشد افزود در موضوع عفاف وحجاب، سبک زندگی عفیفانه و کرامت بانوان با حمایت از کسب و کارهای صنفی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود : طرح هدی بر کنترل مدیریت فضای مجازی و حقیقی ‌‌در ترویج فرهنگ عفاف وحجاب می‌تواند بسیار تاثیرگزارباشد که دستیابی به این مهم نیازمند همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی موثر در سطح استان میباشدتا این طرح بتواند بعنوان طرح جامع فرهنگی تبیینی ، حمایتی و آموزشی بومی استان با مصوبه ستاد عفاف وحجاب استان لازم الاجرا شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح هدا، مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ، بسترسازی فرهنگی ، عفاف و حجاب، صنوف استان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان جنوبی
V
آرشیو