اعزام ۵۰۰ دانشجوی دختر خراسان جنوبی به راهیان نور

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی امروز در آیین اعزام کاروان‌های دانشجویان دختر استان به اردو‌ی راهیان نور، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا، گفت: امروز ۵۰۰ دانشجوی دختر از دانشگاه‌های خراسان جنوبی به اردو‌ی راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند.
اعزام ۵۰۰ دانشجوی دختر خراسان جنوبی به راهیان نور
1402/11/23 - 19:23
تاریخ و ساعت خبر:
190069
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان جنوبی، هادی ایمانی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی امروز در آیین اعزام کاروان‌های دانشجویان دختر استان به اردو‌ی راهیان نور، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا، گفت: امروز ۵۰۰ دانشجوی دختر از دانشگاه‌های خراسان جنوبی به اردو‌ی راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: در مجموع امسال هزار و ۴۰۰ دانشجوی خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که ۴۰۰ نفر از این تعداد دانشجویان پسر بودند که در دو نوبت به سرزمین‌های نور اعزام شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: مرحله دوم از کاروان‌های دانشجویان خواهر استان در ۲۶ بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: اردو‌های راهیان نور امسال با شعار محوری "ما متحدیم" برگزار می‌شود و شعار محوری کاروان‌های دانشجویی برای اعزام به راهیان نور "دانشجویان مکتب شهید سلیمانی" است.

ایمانی با بیان اینکه جلسات متعددی در همین راستا برای برگزاری هر چه بهتر و کیفی‌تر اردو‌های راهیان نور داشتیم، گفت: از روسای دانشگاه‌های استان، معاونین فرهنگی دانشگاه ها، استانداری خراسان جنوبی، قرارگاه شهید علم الهدی و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان که در برگزاری این اردو با ناحیه بسیج دانشجویی استان همکاری داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سعی شد تا برنامه‌های بصیرتی و محتوایی فاخر جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت برای دانشجویان در این اردو اجرا شود.
وی، از برگزاری سه رویداد فرهنگی همزمان در جریان اردو‌های راهیان نور خبر داد و گفت: برگزاری رویداد "رهاورد سرزمین نور" که ویژه سفر راهیان نور است، رویداد "لیمو شرین" با محوریت اهمیت نماز اول وقت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و رویداد "نقش آفرینی دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی" است که هر سه رویداد فرهنگی و ادبی با محوریت تولیدات ادبی برای دانشجویان برگزار می‌شود.

ایمانی اظهار داشت: با توجه به همزمانی اعزام‌ کاروان‌های دانشجویی خواهران با اعیاد شعبانیه سعی شده که برنامه‌های فرهنگی فاخر و متناسب با این ایام برای دانشجویان در طول اردوی راهیان نور برگزار شود.
ایمانی گفت: در بسته فرهنگی اهدائی به زائران این سفر معنوی؛ یک بروشور که حاوی نرم افزار نقشه اطلاعات مناطق عملیاتی جنوب و معرفی یادمان‌ها و مسیر اردوی راهیان نور است قرار داده شده، همچنین بروشور معرفی شهید شاخص امسال بسیج دانشجویی که شهید افتخاریان از دانشجوی دندانپزشکی فارغ التحصیلی از دانشگاه آلمان است در این بسته فرهنگی جهت استفاده دانشجویان قرار داده شده است.
وی عنوان کرد: از دانشجویان گرامی تقاضا دارم از این سفر معنوی نهایت استفاده را ببرند و با کوله باری از بصیرت و معنویت بازگردند و انشاءالله این سفر معنوی شما بزرگواران طلیعه‌ای برای حضور باشکوه در انتخابات پیشرو در کشور خواهد بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه در اردوی راهیان نور صرفا بدنبال معرفی اتقاقات یادمان‌ها و جریان‌های رخ داده نیستیم، گفت: نگاه ما به اردو‌های راهیان نور فرآیندی است؛ که در جریان آن دانشجویان با فرآیند هشت سال دفاع مقدس که از کجا شروع شده و با حداقل امکانات و تجهیزات در اوایل تشکیل حکومت اسلامی به کجا ختم شد، آشنا شوند.
وی ادامه داد: با وجود تمام تحریم ها و فتنه هایی که دشمنان بر علیه نظام اسلامیدر این ۴۵ سال به راه انداختتد اما با تکیه بر توان داخلی، روحیه جهادی و بسیجی در عرصه های مختلف علمی، دفاعی و نظامی، بهداشت و درمان به پیشرفت های بسیاری دست یافتیم و با صعودی ۴۵ ساله به ایران قوی در جهان و منطقه تبدیل شدیم.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه ما در اردو‌های راهیان نور نگاه به همین صعود ۴۵ ساله و دستاوردهایی است که در این مدت بدست آوردیم.

ایمانی با بیان اینکه از تمامی دانشگاه‌های استان در اردو‌های راهیان نور دانشجویی امسال حضور دارند، گفت: آمار ثبت نام امسال دانشجویان دختر برای شرکت در راهیان نور چند برابر بیشتر از آمار ثبت نام پسران بود که این امر نشان از نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و صعود ۴۵ سال انقلاب است.
وی بیان کرد: این استقبال خوب دانشجویان دختر از اردوهای راهیان نور نشان از هویت بخشی به الگوی سوم زن مسلمان در جامعه بانوان ایرانی است که با موفقیت های خود در عرصه های مختلف به عنوان الگوی برتر و دست برتر شناخته می شوند و بار دیگر شکست دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را نشان می دهد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خراسان جنوبی، دانشجویان بسیجی ، راهیان نور ، فرهنگ شهید وشهادت، راهیان نور جنوب کشور
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو