معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

جهاد تبیین وسیله ای برای خنثی نمودن توطئه های دشمن توسط بانوان تاثیرگذار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بانوان تأثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم دشمن خنثی شود.
جهاد تبیین وسیله ای برای خنثی نمودن توطئه های دشمن توسط بانوان تاثیرگذار
1403/05/22 - 08:18
تاریخ و ساعت خبر:
196687
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه زن در عصر جاهلیت گفت : در عصر جاهلیت، زن را به عنوان یک ابزار و برده می‌شناختند و دختران را زنده به گور می کردند اما با ظهور اسلام، خداوند مسیر کرامت و عزت زن را مشخص کرد.
وی با بیان اینکه خداوند در سوره‌های قرآن کریم به جایگاه رفیع و والای زن و نقش او در جوامع پرداخته، تصریح کرد: خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) عطا فرمود و سوره کوثر را در شأن ایشان نازل کرد.
معاون استاندار با اشاره به اینکه زن در اسلام ارزش و جایگاه رفیع خود را پیدا کرد، گفت: زمانی که حق ولایت در حال تضعیف شدن بود حضرت زهرا(س) با عفاف و حجاب کامل خود تمام قد از جایگاه ولایت دفاع کرد که این یک حرکت کاملاً سیاسی و اجتماعی محسوب می شود.
به گفته وی؛ موارد بسیاری از حضور زنان در جامعه سیاسی و اجتماعی درصدر اسلام وجود دارد.
طالبی با ذکر این نکته که بیعت زنان با پیامبر(ص) نیز مطابق ایفای نقش اجتماعی و سیاسی آنان بود، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام ، ایران و انقلاب اسلامی، زنان بسیار تأثیرگذاری داشتیم .
وی ادامه داد: مهمترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تشویق فرزندان به حضور در جبهه ها بود که الگوگیری از قیام عاشورا محسوب می‌شود.
معاون استاندار با اشاره به نقش دشمن از طریق امپراطوری رسانه ای برای گرفتن نقش زن مسلمان و حجابش گفت: دشمن با تبلیغات سوء و جنگ ترکیبی می‌خواهد اصالت زن مسلمان را خدشه دار نموده و نقش مؤمنانه و مادرانه‌اش را کمرنگ کند.
طالبی بیان کرد: در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی در حوزه بانوان برخی افراد به تبلیغات سوء دشمن لبیک گفتند و نمی‌دانند در غرب چه می‌گذرد.
به گفته وی؛ بسیاری از افراد که در دام دشمن افتادند پشیمان شده‌اند و نمی‌دانند که از زن در جوامع غربی به عنوان یک ابزار و کالا استفاده می‌شود .
معاون استاندار با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال هویت زدایی از زن مسلمان است، گفت: الگوی زن مسلمان حضرت زهرا(س) است و تمام زنان جامعه اسلامی ما تأثیرگذار هستند.
شایان ذکر است؛ در پایان هشت نفر از بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی در حوزه‌های اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی و نیز علمی، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان خراسان جنوبی برپا شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی،سید محمدرضا طالبی،دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان جنوبی
V
آرشیو