مانده سپاه ناحیه آبدانان:

پوشیدگی بدن و پرهیز از نمایش و برهنگی جسم امری فطری در بشر بوده و هست

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان گفت: پوشیدگی بدن و پرهیز از نمایش و برهنگی جسم امری فطری در بشر بوده و هست و شواهد مختلف اجتماعی، تاریخی و روانشناختی بر آن گواهی می‌دهند.
پوشیدگی بدن و پرهیز از نمایش و برهنگی جسم امری فطری در بشر بوده و هست
1403/04/31 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
195762
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سرهنگ پاسدار نبی نوشادی فرمانده سپاه ناحیه آبدانان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:حجاب زن مسلمان و غیرت مرد مسلمان در ادیان مختلف، به ویژه اسلام، تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است. وی افزود:در اسلام، حجاب زنان و مفهوم غیرت مردان به عنوان بخشی از احکام دینی و فرهنگ اجتماعی مطرح می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه آبدانان بیان داشت:حجاب زنان در اسلام به منظور حفظ حرمت و پاکدامنی آنها توصیه شده و حجاب زنان شامل پوشش مو، پوشش بدن و عدم نمایش زیورآلات شکار است.
وی با بیان اینکه این حجاب به عنوان نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب نیز بررسی شده است،افزود:در برخی موارد، ترس دشمنان از حجاب زنان و غیرت مردان مسلمان به دلایلی چون نگرانی نظام جهانی سلطه درباره حفظ الگوهای غربی ورود بی قید و شرط زنان به فضای عمومی و ترس از تغییرات فرهنگی و اجتماعی نیز می‌تواند دلیلی برای این ترس باشد.
فرمانده سپاه آبدانان غیرت و حمیّت را تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری دانست وگفت:در مفاهیم اسلامی، غیرت حسی درونی دانسته شده که برای محافظت از حریم خانواده در وجود مرد نهاده شده و مرد با همین صفتِ غیرت، ناموس خود را از دسترس لذت جویی و نگاه آلودهٔ دیگران دور می‌کند و همسر خود را تنها در انحصار خود نگاه می‌دارد.
نوشادی به بیان یکی از استدلال‌های حامیان بی‌حجابی و همچنین حامیان برهنگی در غرب اشاره و گفت:استدلال این گروه همواره این است که «بدنمان متعلق به خودمان است»، پس حق داریم هرطور می‌خواهیم لباس بپوشیم. در حالی‌که علم روانشناسی و جامعه شناسی اثبات کرده‌اند حضور فرد در انظار دیگران با هر نوع پوشش و رنگ و آرایش، مشاهده کنندگان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: فطرت انسانی در سراسر دنیا و اعصار یکسان بوده و چنانچه با غفلت و انحراف همراه نشود، بی‌شک میل به درستکاری دارد. پوشیدگی بدن و پرهیز از نمایش و برهنگی جسم امری فطری در بشر بوده و هست و شواهد مختلف اجتماعی، تاریخی و روانشناختی بر آن گواهی می‌دهند.
فرمانده سپاه ناحیه آبدانانتصریح داشت:نه فقط غرب می خواهد به ما تلقین کند که حجاب مانع پیشرفت و ضد آزادی زن و جامعه است از طرفی در داخل عده ای ناخواسته یا از سر بد فهمی دین می گویند باید از خیر حجاب گذشت این ها چه بخواهند و چه نخواهند بیگانه زده اند چرا که در هر صورتی و به هر شکلی در زمین بیگانه ای که دنبال منفعت خودش است و نه ما، بازی می کنند.
نوشادی اظهار داشت:دین به طور عام و حجاب و عفاف به طور خاص نه مانع پیشرفت است و نه محدودگر آزادی زن، مرد و جامعه!بلکه تامین کننده آزادی و عامل پیشرفت زن هستند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف، حجاب و فطرت انسان ، حجاب و دین مداری ، جنگ نرم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو