آزاده دوران دفاع مقدس تربت جامی مطرح کرد:

روایتی جالب از خنثی کردن نقشه های شوم دشمن بعثی توسط نوجوان ۱۷ ساله ایرانی

آزاده دوران دفاع مقدس از شهرستان تربت جام که ۷ سال در اسارت دشمن بوده، گفت: دشمن بعثی تلاش داشت با ابزارهایی مثل تلویزیون در اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان ایرانی تزلزل ایجاد کند و آنها را به انحراف بکشاند، به همین منظور با استقرار تلویزیون در آسایشگاه ها و نمایش فیلم های مستهجن می خواستند به این هدف شوم خود دست یابند و به خیال خام خود با برنامه های انحرافی و مبتذل، اسرای نوجوان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را شکنجه روحی روانی کنند، اما من به دور از چشم بعثی ها، اقدام به باز کردن قطعات داخل تلویزیون کردم، به گونه ای که تلویزیون به طور کامل از کار افتاد و بی خاصیت شد و بعثی ها مجبور به عقب نشینی از اقدام خود شدند.
روایتی جالب از خنثی کردن نقشه های شوم دشمن بعثی توسط نوجوان ۱۷ ساله ایرانی
1403/05/31 - 12:19
تاریخ و ساعت خبر:
197083
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان رضوی، اینجا گفتگوی جالبی را می خوانید از یک خاطره دوران اسارت یک آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس از شهرستان تربت جام خراسان رضوی که مدت ۷ سال در کشور عراق در اسارت دشمن بعثی بوده است.
محمدرضا نیکرو، آزاده دفاع مقدس و سرهنگ بازنشسته سپاه در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه متولد اول فروردین ماه ۱۳۴۵ در روستای خیرآباد بخش بالا جام شهرستان تربت جام است، اظهار کرد: با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن عزیزم ایران اسلامی داوطلبانه به جبهه اعزام شدم، نوجوانی ۱۷ ساله بودم که در عملیات خیبر توسط نیروهای عراقی به اسارت درآمدم‌.
وی تصریح کرد: دشمن بعثی با جداسازی نوجوانان اسیر ایرانی از سایر اسرا به خیال خام خود قصد رسیدن به اهدافی را داشت و من به همراه دیگر اسرای نوجوان زیر ۱۸ سال در کمپ ۷ رمادی موسوم به «اردوگاه اطفالین ایرانی» در اسارت بودیم.
سرهنگ نیکرو، با اشاره به اینکه دشمن بعثی تلاش داشت با ابزارهایی مثل تلویزیون در اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان ایرانی تزلزل ایجاد کند و آنها را به انحراف بکشاند، بیان کرد: آنها به همین منظور با استقرار تلویزیون در آسایشگاه ها و نمایش فیلم های مستهجن تلاش داشتند به این هدف شوم خود دست یابند.

این آزاده سرافراز تربت جامی در ادامه افزود: یک عدد تلویزیون را عراقی ها به اجبار و اصرار به داخل آسایشگاه آوردند تا بتوانند به خیال خام خود با برنامه های انحرافی و مبتذل اسرای نوجوان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را شکنجه روحی روانی کنند.
وی تاکید کرد: اما من معتقد بودم نوجوانان بسیجی که به اسارت دشمن در آمدند سفیران حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب هستند و این تهاجم فرهنگی نباید بر آنان اثر بگذارد و باید پاک و سالم به وطن برگردند.
سرهنگ نیکرو، بیان کرد: من به دور از چشم بعثی ها، اقدام به باز کردن قطعات داخل تلویزیون کردم، به گونه ای که به طور کامل از کار افتاده و بی خاصیت شد و بعثی ها مجبور به عقب نشینی از اقدام خود شدند، نمایش فیلم مستهجن متوقف شد، البته بعثی ها من را یک ماه در تک سلولی نگه داشتند و شکنجه می کردند و بعد هم از آن اردوگاه به اردوگاه دیگری تبعید کردند و پس از ۷ سال اسارت به میهن اسلامی برگشتم.
انتهای پیام/*

خبرنگار: ملیحه عبادعسکری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آزاده دوران دفاع مقدس ، خراسان رضوی، سالروز آزادی سازی اسرا، آزاده محمدرضا نیکرو، سرهنگ محمدرضا نیک رو ، خراسان رضوی ، زنان نیوز ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو