کارآفرین البرزی در گفتگو با «زنان نیوز»:

بانوی البرزی ناجی جامعه معلولان البرز می‌شود

کارآفرین البرزی گفت: من توانستم حدود هزار نفر را در البرز با هنر گلیم‌بافی و قالیبافی به اشتغالزایی برسانم و بخش مهمی از این عزیزان از جامعه معلولان و بانوان سرپرست خانوار هستند.
بانوی البرزی ناجی جامعه معلولان البرز می‌شود
1403/05/27 - 09:04
تاریخ و ساعت خبر:
196832
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ راحله رحیمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «زنان نیوز» گفت: من حدود 20 سالی است که در عرصه قالی، گلیم، چرم دوزی، خیاطی، سفال و ... در استان البرز فعالیت می‌کنم.
کارآفرین البرزی ادامه داد: من بیشتر با معلولان و بانوان سرپرست خانوار کار می کنم که نیاز مالی دارند.
وی افزود: همیشه دغدغه داشتم که باید به جای کمک مالی به معلولان بایستی آنها را با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آنها به اشتغالزایی برسانیم.
رحیمی تصریح کرد: آغاز کارم نیز با نابینایان بود و به این عزیزان قالی و گلیم بافی را آموزش دادم، این عزیزان بهتر از بیناها فرش می بافند.
کارآفرین البرزی گفت: معلولان بسیار حساس هستند اما انسان‌های شادی هستند و اگر بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، به شما اعتماد می کنند و می توانند دوست های خیلی خوبی برای شما باشند.
وی ادامه داد: معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست و من اکنون کارگاهی دارم که بخش قابل توجهی از نیروهای من معلول هستند و یک سری نیروی دیگر دارم که وسایل و تجهیزات کار را به آنها دادم و در خانه برای من ورزش و گلیم می بافند.
ریحیمی افزود: من اکنون حدود هزار نفری را در البرز به اشتغالزایی رساندم و بخش مهمی از این عزیزان از جامعه معلولان و بانوان سرپرست خانوار هستند.
کارآفرین البرزی تصریح کرد: حمایت مسئولان از کارآفرینان بسیار مهم است زیرا این ما برای گسترش حرفه مان نیازمند وام های با کارمزد پایین هستیم و خروجی این وام ها قطعا اشتغالزایی بسیاری از جوانان است.
وی گفت: ما توانستیم به یک ثبات در کار برسیم و اکنون مشتری های خاص خودمان را داریم و برخی از تولیدات مان به خارج از کشور صادر می شود اما این ظرفیت وجود دارد که در صورت تقاضای بیشتر تولیدات را افزایش دهیم و این به حمایت مسئولان نیاز دارد.
رحیمی ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که امید بچه های معلول شدم و اکنون بسیاری از جامعه معلولان استان البرز و شهرهای دیگر نیز با آموزش و حمایت های بنده به اشتغالزایی رسیدند.
کارآفرین البرزی افزود: من توانستم با آموزش ها و مهارت گلیم و قالی نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی-حرکتی، زنان سرپرست خانوار و ... را به اشتغالزایی برسانم.
وی با بیان اینکه کارکردن با معلولان اصلا سخت نیست، بلکه لذت بخش است، گفت: وقتی امید در روحیه این قشر جامعه نمایان می شود، انرژی مضاعفی به من می دهد.
رحیمی تاکید کرد: من درخواست های زیادی از خارج کشور داشتم که به بنده و خانواده ام اسکان و اقامت می دادند تا من بتوانم به بچه های آنها آموزش دهم،؛ اما من چون کشورم را دوست داشتم درخواست آنها را رد کردم، اما با اینکه به سختی در ایران کارم را گسترش می دهم اما به عشق ایران ماندم و کارم را همین جا به عشق کشورم ادامه دادم.
این کارآفرین در پایان اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای کلید حل مشکل اشتغال کشور است و من خودم با این آموزش ها افراد زیادی را به اشتغالزایی رساندم که هرکدام از آنها نیز صاحب کسب و کار شدند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانو، البرز، ناجی، معلولان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو