مشاغل خانگی ، کسب و کاری خرد که در بلند مدت به درآمدی کلان و سودآور تبدیل خواهد شد

وجود مشاغل خانگی به توسعه اقتصادی کشور کمک کرده و حتی برای کشور سودآور نیز خواهد بود. به نظر می رسد این مشاغل بسیار امن هستند زیرا بانوان ما بدون آسیب دیدن در فضای کاری بیرون از خانه ، با انگیزه بیشتری به کار و زندگی خود ادامه می‌دهند .
مشاغل خانگی ، کسب و کاری خرد که در بلند مدت به درآمدی کلان و سودآور تبدیل خواهد شد
1402/12/01 - 08:46
تاریخ و ساعت خبر:
190331
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: شاید بیش از هزاران بار در طول زندگی خود کلمه توسعه را از زبان افراد مختلف ، تلویزیون و رادیو دیده یا شنیده اید اما احتمالا به درستی به معنا و مفهوم این واژه ارزشمند پی نبرده باشید . توسعه در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفته تر شدن ، قدرتمندتر شدن و حتی بزرگ شدن است . بعضی از افراد راهکارهای مختلف در خصوص توسعه اقتصادی را مهم و کاربردی دانسته و راز پیشرفت یک کشور را توسعه اقتصادی آن تلقی می‌کنند . اما آیا واقعا این نوع توسعه نجات دهنده است ؟ با مثالی ملموس تر به این موضوع مهم خواهیم پرداخت که در واقع محتوای این یادداشت در رابطه با آن است.
قطعا کلمه مشاغل خانگی برای همه ما یادآور بانوانی است که با تمام توان برای چرخاندن چرخ زندگی خود تلاش می‌کنند . آیا تا به حال به توسعه این مشاغل فکر کرده اید؟ به دلیل شرایط اقتصادی کشور و ناتوانی خانواده ها برای تامین مایحتاج زندگی ، زنان نیز در کنار مردان خانواده در تلاش هستند از هنر و مهارت خود برای کسب درآمد در زندگی مشترک استفاده کنند که بسیار قابل تحسین است .
تعریف مشاغل خانگی:
مشاغل خانگی دو تعریف دارد که یکی به معنای این است که شخص برای یک کارفرما محصولی را در خانه تولید و یا مونتاژ کند که مسئولیت بازاریابی و فروش این کالا به عهده کارفرما است و دیگری به معنای کسب و کار در منزل است که مسئولیت و مدیریت همه‌چیز آن با خود فرد است . او یک محصول را تولید می‌کند ، بازاریابی می‌کند و می‌فروشد . هر دوی این تعاریف بیشتر به شاغل شدن زنان خانه دار اشاره دارد و آنها را برای حضور در جهت توسعه اقتصادی و کسب درآمد برای خود و خانواده تشویق می‌کند .
دلیل اهمیت توسعه مشاغل خانگی این است که بانوان به خصوص بانوان سرپرست خانواده بتوانند از این طریق مخارج زندگی خود را تامین کنند و احتیاج مالی آنها کاهش پیدا کند . کشور ما همیشه در تلاش بوده تا این قشر از جامعه را به دلیل آسیب پذیر بودنشان بیشتر حمایت کرده و مسیر کسب درآمد را برایشان هموارتر کند . برای همین هر استان و شهری وظیفه دارد این حوزه را توسعه دهد تا این افراد دست نیاز به سمت دیگران دراز نکنند . از طرفی وجود این مشاغل به توسعه اقتصادی کشور کمک کرده و حتی برای کشور سودآور نیز خواهد بود . به طوری که در اکثر مواقع مشاهده می‌کنیم هنر دستی یک بانوی خانه دار در خارج از کشور به صورت دلاری به فروش می‌رسد یا حتی آن کسب و کار کوچک خانگی ، روزی به بزرگترین کارخانه تولید صنایع دستی تبدیل می‌شود که صدها نفر در آن مشغول به کار خواهند شد . در واقع می‌توان گفت مشاغل خانگی ، کسب و کار خردی است که قابلیت آن را دارد در بلند مدت به کسب و کاری کلان و سودآور برای کشور تبدیل شود .
یکی از مزیت های مشاغل خانگی این است که موانعی که بر سر راه مشاغل و کسب و کارهای دیگر مانند مجوزها ، کاغذبازی‌های اداری ، مالیات و بیمه وجود دارد در این مشاغل دیده نمی‌شود و فرد با دغدغه کمتر و آرامش بیشتر فعالیت می‌کند و به سودآوری می‌رسد . به نظر می رسد این مشاغل بسیار امن هستند زیرا بانوان ما بدون آسیب دیدن در فضای کاری بیرون از خانه ، با انگیزه بیشتری به کار و زندگی خود ادامه می‌دهند .
راه اندازی مشاغل خانگی در تهران یکی از شیوه هایی است که موجب مشارکت اعضای خانواده و نمو اقتصادی می گردد. علاوه بر آن با حذف هزینه های لازم برای ملک در راستای راه اندازی یک شغل موجب می گردد که سرمایه کمتری برای شروع یک شغل مورد نیاز باشد. جهت راه اندازی مشاغل خانگی در تهران رشته های گوناگونی از سوی سازمان حمایت و سازماندهی مشاغ خانگی تصویب گردیده است مانند صنایه دستی ، مواد غذایی ، فرش و … به طور کلی می توان تعریف دقیقی تری برای مشاغل خانگی به این شرح در نظر گرفت :
آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیردو منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.
مزایای راه اندازی مشاغل خانگی در تهران:
میزان هزینه راه اندازی در این دسته از مشاغل اندک می باشد.
امکان راه اندازی مشاغل خانگی به عنوان شغل پاره وقت
کاهش هزینه های رفت و آمد
در این دسته از مشاغل زنان و مردان می توانند برای اخذ مجوز اقدام کنند
استفاده از فضای مجازی برای عرضه ، بازاریابی و فروش محصولات
کاهش هزینه های تخصیص مکان برای راه اندازی شغل
استفاده از نیرو و تخصص اعضای خانواده برای توسعه فعالیت
امکان داشتن هم زمان چند شغل و کسب درآمد بالا
تناسب این دسته از مشاغل با ویژگی های جسمانی افراد ناتوان و یا معلول
انعطاف پذیری بالای مشاغل خانگی
مشاغل خانگی همچنین باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می گردد و امکان اشتغال زایی برای سایر افراد خانواده را نیز فراهم می کند.
در صورت بروز رکود در چرخه اقتصاد با توجه به مقرون به صرفه بودن این مشاغل پایداری آنها در چرخه بازار بیشتر می باشد.
موارد مهم در راه اندازی مشاغل خانگی در تهران:
در بدو راه اندازی یک شغل موارد بسیاری حائز اهمیت است یکی از مهمترین موارد توجه به بازار فروش برای محصول نهایی تولید شده می باشد. لذا برنامه ریزی برای بازاریابی و جذب مصرف کننده در حین اخذ مجوز به موازات موجب پیشبرد اهداف می شود.
در بحث بازاریابی و جذب مصرف کننده در راه اندازی مشاغل خانگی آیتم هایی که باید محصول خروجی داشته باشد اهمیت بالایی دارد که از آن جمله می توان به بسته بندی محصول ، نام تجاری انتخاب شده برای معرفی محصول و … اشاره کرد.
از مواردی که در این زمینه حائز اهمیت است از جمله :
بسته بندی جدید که دارای آیتم نوآورانه و خلاقانه باشد
انتخاب رنگهای مناسب برای بسته بندی
ثبت طرح صنعتی بسته بندی برای جلوگیری از کپی برداری
انتخاب نام تجاری مناسب و درخور محصول که در این زمینه می توانید از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی آفرینش بهره ببرید.
ثبت نام تجاری برای اخذ مالکیت و انحصار در بهره برداری از نام
ثبت نام به فارسی و لاتین برای برنامه ریزی های بلند مدت مانند توسعه فعالیت و صادرات محصولات
در شهرستان قدس نیز مسئولین و دستگاه های خدمت رسان به ویژه قرارگاه جهادی اقتصاد مقاومتی سپاه حضرت مهدی موعود (عج) با برگزاری بازارچه ها و نمایشگاه های عرضه محصولات خانگی و هنرهای دستی به کسب درآمد و رشد این مشاغل کمک کرده و امکانات زیادی در اختیار این عزیزان قرار دادند تا این کسب و کارها رشد کرده و توانایی های خود را به نمایش بگذارند .
نویسنده : پریسا کسائی
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مشاغل خانگی، اقتصاد مقاومتی، کسب درآمد، کار در منزل، زنان سرپرست خانوار
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو