بانوی فعال جهادی و کارآفرین شهرستان ساوه عنوان کرد

نقش مهم صنایع کوچک در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

بانوی فعال جهادی و کارآفرین شهرستان ساوه گفت: صنایع کوچک در عرصه تولید و کارآفرینی از مهمترین و اثر گذارترین عامل در ارتقای جایگاه صنعتی کشور واستان هاست.
نقش مهم صنایع کوچک در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
1403/06/06 - 10:22
تاریخ و ساعت خبر:
197314
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ سکینه خاتون سنمبر بانوی فعال جهادی و کارآفرین شهرستان ساوه با اشاره به نقش صنایع کوچک در تحقق جهش تولید گفت: صنایع کوچک در عرصه تولید و کارآفرینی از مهمترین و اثر گذارترین عامل در ارتقای جایگاه صنعتی کشور واستان هاست.
وی ادامه داد: این صنایع با طیف وسیعی از انواع گوناگون محصولات تولیدی ، پایه گذار بسیار مناسبی برای توسعه صنعتی، اشتغال زایی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی می باشد و کمک بسیار مؤثری به تولید ناخالص داخل کشور و توزیع مناسب ثروت و توسعه مناطق حاشیه ای و تأمین تولیدات عمومی مورد نیاز کشور و کاهش فقر می باشد.
سنمبر تصریح کرد: با مشارکت مردم برای ایجاد کارگاه های تولیدی از یک سو زمینه جهش تولید صورت می گیرد و از سوی دیگر مسئله اشتغال و تولید در کشور حل می شود.
وی افزود: این صنایع در طبقه بندی شرکت ها به لحاظ اندازه در مراتب پایین تری نسبت به شرکت های بزرگ قرار دارند و از نظر سیاست های کلان اقتصادی شرکت های بزرگ مورد توجه هستند. اما در نظر داشته باشید که صنایع کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصادی نقش قابل توجهی در اشتغالزایی و نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و رشد اقتصاد کشور دارند.
بانوی کارآفرین ساوجی گفت: در این راستا از مشکلات صنایع کوچک می توان به به عنوان نمونه به موارد ذیل اشاره نمود، از طرف مسئولان به وضعیت اقتصادی و کار آن ها رسیدگی نمی شود. بزرگترین مسئله فروش نرفتن اجناس و نبود زمینه فروش در این باره است.
سنمبر تصریح کرد: مردم وضعیت مالی مناسبی جهت خرید ندارند. برای صادرات موقعیتی وجود ندارد . یک عده مورد توجه در زمینه وام و دیگر تسهیلات قرار می گیرند. بحث قاچاق اجناس مورد نیاز مردم از خارج به قیمت ارزانتر از قیمت تولیدات داخلی و تولیدات داخلی این صنایع مورد حمایت قرار نمی گیرد.
خبرنگرا: آسیه ولدخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
صنایع کوچک، اقتصاد، مشارکت مردم،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو