نشست هم اندیشی بانوان فعال در حشدالشعبی عراق با سازمان بسیج جامعه زنان استان قم

نشست هم اندیشی با هدف تبیین جایگاه زن در تحقق تمدن اسلامی و مدل تشکیلاتی در اندیشه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی با حضور 7 تن از بانوان فعال در عرصه فرهنگی کشور عراق با هدف جمعی از نخبگان بسیجی و فعالین فرهنگی استان قم برگزار شد .
نشست هم اندیشی بانوان فعال در حشدالشعبی عراق با سازمان بسیج جامعه زنان استان قم
1402/03/06 - 10:19
تاریخ و ساعت خبر:
148712
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - قم : صبح امروز نشست هم اندیشی با هدف تبیین جایگاه زن در تحقق تمدن اسلامی و مدل تشکیلاتی در اندیشه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی با حضور 7 تن از بانوان فعال در عرصه فرهنگی کشور عراق وباحضور خانم دکتر اصلانی و جمعی از نخبگان بسیجی و فعالین فرهنگی استان قم برگزار شد .
هدف این نشست علاوه بر تبیین مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در موضوعات فوق الذکر، ارائه الگوهای موفق عملیاتی توسط بانوان فعال قم به مهمانان عزیز عراقی بود.
در این نشست که با هدف آشنایی بانوان فعال حوزه زنان در عراق با نحوه فعالیت ها و کارکردهای بسیج در شناسایی و ارائه الگوهای برتر زنان در ساختمان خاتم استان قم برگزار گردید در ابتدا پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای طاهری به بحث در مورد سیره رفتاری پیامبراسلام صلوات الله علیه و ائمه معصومین علیهم السلام در خصوص زنان پرداختندو الگوهای زنان را از صدر اسلام تاکنون برشمردند.

در بخش دیگری از این نشست ایران منش به الگوهای رفتاری زنان و همچنین الگوهای تربیتی و بیانیه گام دوم در خصوص زنان متعهد و الگوی سوم زن مسلمان اشاراتی داشتند. وی ابراز داشت ما برای ظهور باید تمدن سازی کنیم برای تمدن سازی باید مردم وارد میدان شوند و برای اینکه مردم وارد میدان شوند باید امت پیشران شکل بگیرد زنان و نهضت زنانه بایستی محور این حرکت پیشران باشند .
سابقه تاریخی و تجربه در سراسر دنیا نشان دهنده این موضوع است که خیزش در چند دهه اخیر در ایران با محورین زنان شکل گرفته است . این حرکت باید در سراسر دنیا
اتفاق بیفتد .
ایران منش در ادامه گفت : در چهار نهضت بزرگ ، زنان باعث پیشران شدند؛ نهضت تنباکو میرزا رضای شیرازی ،نهضت مشروطه، نهضت سال ۴۲ به رهبری امام خمینی(ره) و نهضت سال ۵۷ که انقلاب اسلامی شکل گرفت، در همه این نهضت‌ها زنان به عنوان حامیان مهم نهضت، نقش آفرینی کردند.
در ادامه خواهران فعال حوزه زن و خانواده ضمن بیان دیدگاه ها به ارائه تجربیات مفید خود در این زمینه پرداختند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هم اندیشی، بانوان حداالشعبی، سازمان بسیج جامعه زنان قم، تحقق تمدن اسلامی ، جایگاه زن در تحقق تمدن اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
قم
V
آرشیو