انقلاب دریا را از تعطیلی درآورد، دریانوردی را از فراموشی خارج کرد

فرمانده، کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
انقلاب دریا را از تعطیلی درآورد، دریانوردی را از فراموشی خارج کرد
1402/05/15 - 13:17
تاریخ و ساعت خبر:
152191
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش ۳۶۰ درجه به دور کره زمین را با طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از ۸ ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.
رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتند:
کاری که شما انجام دادید یک افتخار بزرگ بود.
شما بحمدلله عزیزانتان برگشتند و آن‌ها را در آغوش گرفتید اما خانواده‌های شهدا، جای خالی عزیزان‌شان پر نشد.
من بارها در ملاقات خانواده‌های شهدا می‌گویم خداوند سایه شما را از سر ملت ایران کم نکند.
مأموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ در گردش دور کره زمین در تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود/ اقدام شما نتیجه فداکاری گذشتگان شما در ارتش و سپاه از انقلاب تا امروز است
هدف از این جلسه تشکر و تقدیر است، هم از مجموعه‌ی ناوگروه ۸۶ که مأموریت بزرگی را انجام دادند، پیرامون کره‌ی زمین را با موفقیت گردش کردند، کاری که در طول تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود. صمیمانه از یکایک شما تشکر میکنم. همچنین تشکر میکنم از خانواده‌های شما.
عزیزان من! اقدام گذشتگان شما در دوران حوادث مهم انقلاب تا امروز، اقدامهای آنها زمینه‌ موفقیت امروز شماست. قدردان آن‌ها باید باشیم. در دریا ارتش و سپاه فداکاری‌های زیادی کردند. این فداکاری‌ها به ثمر نشست. شما گل دمیده‌ از گیاه سرسبزی هستید که آن‌ها به وجود آوردند، میوه‌ شیرینی هستید از درختی که آنها نشاندند.
شما نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است و این‌که می‌گویند ما اجازه نمیدهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است.
امسال به برکت توجهات حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه محرم پرشوری بود.
دشمنان تلاش کردند و سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند؛ درست نقطه‌ی مقابل خواست آن‌ها اتفاق افتاد.
دهه‌ عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل، پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود.
کار خدا اینجور است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خط اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک میکند.
مأموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ در گردش دور کره زمین در تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود
هدف از این جلسه تشکر و تقدیر است، هم از مجموعه‌ی ناوگروه ۸۶ که مأموریت بزرگی را انجام دادند، پیرامون کره‌ی زمین را با موفقیت گردش کردند، کاری که در طول تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود.
صمیمانه از یکایک شما تشکر میکنم. همچنین تشکر میکنم از خانواده‌های شما.
عزیزان من! اقدام گذشتگان شما در دوران حوادث مهم انقلاب تا امروز، اقدامهای آنها زمینه‌ی موفقیت امروز شماست. قدردان آنها باید باشیم. در دریا ارتش و سپاه فداکاریهای زیادی کردند.
این فداکاری‌ها به ثمر نشست. شما گل دمیده‌ی از گیاه سرسبزی هستید که آنها به وجود آوردند، میوه‌ی شیرینی هستید از درختی که آنها نشاندند.
شما نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است و اینکه میگویند ما اجازه نمیدهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است.
رهبر انقلاب خطاب به ناوگروه ۸۶: شما نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است و اینکه میگویند ما اجازه نمیدهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است
این حرکت شما، امنیت‌ ساز بود. این حضور شما در مناطق دوردست،‌ در اقصی نقاط اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس و ... کمک به امنیت کشور بود. شما نشان دادید که دریا مال همه است. دریاهای آزاد مخصوص کسی نیست این ابر قدرتها اگر بتوانند اقیانوسها را هم به اسم خودشان سند می‌زنند تا دست دیگران کوتاه بشود، ویژه‌خواری درمسائل عمومی مربوط به بشریت جزو خصوصیات ابرقدرتهاست، جزو خصوصیات آمریکاست شما این را نقض کردید. این یکی از نتایج روشن کار شماست. نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است، و اینکه میگویند ما اجازه نمیدهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است؛ چرا؟ چون مال همه است، و همه باید بتوانند بروند و بیایند.
دریای آزاد مال همه است. دریا و هوا باید برای همه‌ی ملتها آزاد باشد، امنیت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی باید برای همه‌ی کشورها تأمین بشود، امروز آمریکایی‌ها به نفتکشها تعرض میکنند، به باندهای قاچاق دریایی کمک میکنند این تخلف بزرگ آنهاست در منطقه‌ی ما این کار انجام میگیرد در جاهای دیگر کم و بیش اطلاع داریم که انجام میدهند اینها نقض یک قانون بشری بین‌المللی غیر قابل اغماض است. شما عملا این قانون امنیت همگانی دریا برای همه را اجرا کردید.
انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی در ایران را از تعطیلی در آورد و اعتماد به نفس این دریانوردی را به شما داد

این اقدام شما توانست وجهه‌ی بین‌المللی ایران را بالا ببرد و ارتقا ببخشد.
ارزش سیاسی کار شما از ارزش نظامی‌اش کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر هم بود. نفس اینکه شما توانستید یک حرکت بزرگ اینچنینی را روی دریا انجام بدهید، این قدر نیرو ایران داشت، این قدر جوان، این قدر توانایی علمی، این قدر مهارت که توانست این کار بزرگ را انجام بدهد، این برای کشور وجهه‌ی بین‌المللی ایجاد کرد.
این دریانوردی ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی ایران را برای خود ما، برای شما، برای هر کسی از ماجرای شما مطلع بشود روشن کرد. چرا؟ چون این دانایی، این توانایی، این اعتماد به نفس را انقلاب به ما داد. این همت را، این جسارت اقدام به یک چنین کار بزرگ را انقلاب به ما داد. قبل از انقلاب این خبرها نبود. در دوره‌ی ننگین پهلویها و قاجاریها ما با این همه ساحل دریایی، با این همه امکانات دریایی دریا را نمیشناختیم، بلد نبودیم. نیروی دریایی ما هم سرش به کارهای دیگری گرم بود. انقلاب دریا را از تعطیلی درآورد، دریانوردی را از فراموشی خارج کرد.
تجلیل رهبر انقلاب از صبر و تحمل خانواده‌های ناوگروه ۸۶: من تصویر خانواده‌ها را وقتی که ناوگروه به ایران بازگشت دیدم؛ این احساس افتخار شما به همسرانتان انگیزه میدهد
یک مسئله‌ دیگر در این کار شما، نقش خانواده‌هاست؛ عزیز شما روی آب در دریا، هشت ماه نگرانی، دلهره‌، دلواپسی، دلتنگی، جواب بچه‌ها را دادن، پدرمادرها یکجور، همسرها یکجور، اینها صبر کردند، تحمل کردند. احساس افتخار کردند من تصویر خانواده‌ها را ــ وقتی که ناوگروه آمدند به ساحل ما رسیدند وارد شدند ــ دیدم فیلمش را آدم احساس میکند که خانمها همسران، پدرها مادرها، احساس افتخار میکنند به جوانشان که این کار بزرگ را انجام داده این احساس افتخار خیلی مهم است. این احساس افتخار است که انگیزه میدهد هم به خود شما هم به دیگران که این کارهای بزرگ را انجام بدهند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رهبر انقلاب ، مقام معظم رهبری،دریانوردی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو