مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) دالاهو

دهه ای بنام خواهری بصیر به مقام ولایت برادر/ دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است

دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است
دهه ای بنام خواهری بصیر به مقام ولایت برادر/ دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است
1403/02/31 - 12:38
تاریخ و ساعت خبر:
193473
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دهه کرامت،دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد.این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. در این رابطه به سراغ خانم ناهید شیرپور مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان دالاهو رفتیم و گفتگویی صمیمی انجام شد .

ناهید شیرپور گفت : دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است
مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهما‌السلام) سابقه ندارد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها افزود : دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.
تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.
اصدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند.

شیرپور بیان کرد : دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌هاست. و یادآور جمال انسانی است.رضا(ع)؛ مشهورترین لقبی است که از گذر این همه سال، ما هنوز امام را با آن نام می‌شناسیم. شاید خواسته باشی دلیل این لقب را بدانی
«او از آن روی رضا خوانده شد که در آسمان خوشایند و در زمین مورد خشنودی پیامبران و خدا و امامان پس از او بود.

وی همچنین گفته شده: از آن روی که همگان، خواه مخالفان و خواه همراهان به او خشنود بودند و بالاخره چنین آمده است: از آن روی او را رضا خوانده‌اند که مأمون به او خشنود شد.

تکریم دختران از نشانه های خانواده فاطمی
شیر پور یکی از بنیادی ترین عوامل تکوین شخصیت فرزنداندانست و گفت : تکریم آنها و معاشرت نیکوی پدر و مادر با آنهاست و از همان دوران کودکی احترام به شخصیت کودک بر والدین الزامی است به عبارت دیگر فرزندان چه دختر باشند چه پسر باید آنها را پذیرفت و کرامت آنها را ارج نهاد. در فرهنگ و انديشه اسلامي، دختران دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند.تکریم وگرامی داشتن آنها باعث شخصیت دادن و افزایش منزلت آنان در خانواده و جامعه می شود.

این مدیر مدرسه همچنین افزود : اهمیت این امر بویژه در دختران نوجوان مشهودتر است زیرا دراین دوره آنها در حال بدست آوردن هویت واقعی خویش هستند. از ویژگی مهم تکریم دختران در تربیت استفاده والدین از محبت کلامی و غیر کلامی در روابط خود با آنها است.( طبرسی، مکارم اخلاق، ص221) بنابراین باید با توجه به روحیات و خلقیات دختر نوجوان هویت اورا محترم شمرد تا در مسیر صحیح قرار گیرد.( شمشیری، محمدرضا، ص139)
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:دختران چه فرزندان خوبي هستند؛ با لطافت و مهربان، يار و مددکار، مونس و همدم، مبارک و پر خير، اهل نظافت و پاکيزگي‌. (کلیني، محمد بن یعقوب، الکافي، همان، ج‏6، ص 5.)
خداوند در ایه 49 سوره شوری از دختر به عنوان هدیه استفاده می کند وانسانها باید از این هدیه خداوند خوشحال شوند.
انتهای خبر : گل

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دهه کرامت ، خانواده فاطمی ، دختران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو