جانشین سپاه آذربایجان غربی: بانوان جهاد تبیین را از درون خانواده شروع کنند

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بانوان بدون تردید در تحقق یافتن جهاد تبیین نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارند.
جانشین سپاه آذربایجان غربی: بانوان جهاد تبیین را از درون خانواده شروع کنند
1403/05/18 - 21:19
تاریخ و ساعت خبر:
196564
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سرهنگ تقی نجمی جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی در آیین اختتامیه دوره های توانمندسازی بانوان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، گفت: بانوان می‌توانند در زمینه جهاد تبیین به صورت جدی وارد عمل شده و نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مختلف و متنوع است، ادامه داد: بانوانی که از فن بیان قوی برخوردار هستند همچنین دانش و محفوظات کافی دارند باید در اجتماعات مردمی، دانشگاهی و ... حضور پیدا کنند و در راستای روشنگری و آگاه سازی گام های بلندی بردارند.
جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم آغاز فعالیت بانوان در زمینه جهاد تبیین از درون خانواده شان تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بانوان از نقش تربیتی و پرورشی در خانواده برخوردار هستند لازم است از همان سنین پایین فرزندان خود را با مفاهیم انقلاب و چرایی تاسیس نظام اسلامی آشنا کنند.
نجمی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش جمعیت را متذکر شد و بر لزوم اجرایی کردن منویات ایشان در این زمینه تاکید کرد و گفت: ایشان در این زمینه دغدغه جدی دارند و نگرانی های شان را بارها مطرح کرده اند پس لازم است در این زمینه اقدام عملی آغاز شود.


زن در اسلام جایگاه رفیعی دارد

رقیه موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در ادامه این مراسم گفت: زن در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و به عنوان رکن خانواده و نیمی از پیکره اجتماع شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه زنان به عنوان محور خانواده در تامین سلامت اخلاقی جامعه و سعادت ابدی بشر نقش مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: مجموعه‌های اثرگذار جامعه در حوزه زن و خانواده باید برای ارتقای توانمندی‌های بانوان تلاش کنند.
موسویان اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف قرارگاه تعالی زن و خانواده سپاه شهدای آذربایجان غربی با هدف شبکه‌سازی و نقش‌آفرینی موثر بانوان در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی چهار دوره آموزشی به مدت سه روز و با حضور ۳۰۰ نفر برگزار شد
وی از فرمانده محترم و جانشین محترم سپاه شهدا،مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی ودانشجویی استان به دلیل حمایت وپشتیبانی وهمراهی دربرگزاری این دوره هاقدردانی کرد و برای بهره بردن شرکت‌کننده‌ها از مباحث مطروحه ابرازامیدواری کرد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری دوره آموزشی تربیت کارشناسان و متخصصین مطالعات زن و خانواده، دوره توانمندسازی مدیران و مربیان مهدهای قرآنی مساجد، دوره آموزشی تربیت راویان و نقش زن در اسلام و مقایسه آن با غرب همچنین دوره آموزشی طرح فدک تربیت مشاور کسب و کار با حضور اساتید برجسته استانی را مورد اشاره قرار داد.
وی فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه گفت: جامعه خبری در انتقال ارزش‌ها، معارف و سجایای اخلاقی به نسل جدید نقش ویژه‌ای دارند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه زنان نمی‌توان انکار کرد
نیره الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، در این مراسم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده بدون شک بسیار زیاد است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.
وی ادامه داد: قبل از پیروری انقلاب و زمان استقرار رژیم ستم‌شاهی بانوان نه‌تنها نمی توانستند به حق و حقوق خود در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنند بلکه در بسیاری از زمینه‌ها در حق آنها اجحاف می‌شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته شاهد شدیم که بانوان در عرصه‌های مختلفی مستعد هستند و چنانچه بسترهای لازم فراهم شود می‌توانند به رشد و شکوفایی برسند که نمونه این بانوان موفق را در عرصه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و ... به وفور شاهد هستیم.
الهامی گفت: اهتمام برای تحقق تمدن نوین اسلامی از ضرورت‌های دوران معاصر و از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود، که بانوان نیز در این زمینه نقش کلیدی دارند.
خبرنگار سونیا بدیع
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسیج زنان دوره توانمندسازی بانوان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو