حجاب زیبای بانوی ورزشکار بلژیکی/ بهانه سازی علیه حجاب ممنوع!

یکی از پدیده هایی که در المپیک خوش درخشید دختر محجبه از کشور بلژیک بود. اولین مدال تاریخ تکواندو بلژیک را یک دختر محجبه به دست آورد.
حجاب زیبای بانوی ورزشکار بلژیکی/ بهانه سازی علیه حجاب ممنوع!
1403/05/28 - 12:41
تاریخ و ساعت خبر:
196928
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - المپیک پاریس اگرچه شروع سیاهی در افتتاحیه داشت و سعی در اشاعه همجنسبازی و تن نمایی می کرد اما دارای پدیده های جالبی بود.
حجاب در ورزش بانوان با حضور زنان ورزشکار ایرانی تقریبا یک موضوع جا افتاده ای به حساب می آید و حالا جهانیان به انتخاب آزادانه پوشش زنان مسلمان احترام می گذارند.
یکی از پدیده هایی که در المپیک خوش درخشید دختر محجبه از کشور بلژیک بود. اولین مدال تاریخ تکواندو بلژیک را یک دختر محجبه به دست آورد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم تکواندو زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس ویویانا از مجارستان با شکست ۲ بر صفر پریشیچ از صربستان به مدال طلا رسید.
اتفاق مهم این وزن مدال برنز سارا شعری بود که با شکست سوبیرجونووا از ازبکستان به دست آمد. شعری تکواندوکار ۱۹ ساله و محجبه برای اولین بار کشور بلژیک را در رشته تکواندو به مدال رساند. او در سال ۲۰۲۲ هم قهرمان جهان شده بود.
وی که از یک کشور غربی در این مسابقات شرکت می کرد نشان داد که زنان محجبه می توانند به مدارج بالای ورزشی دست یابند و با هیچ محدودیتی روبرو نیستند.
همچین سونکمبا سیلا، دونده فرانسوی، با پشت سر گذاشتن موانع قانونی و با ابتکاری هوشمندانه، موفق شد با حجاب در مراسم افتتاحیه و مسابقات المپیک پاریس شرکت کند و به نمادی از مبارزه برای برابری و آزادی مذهبی در ورزش تبدیل شود.
با توجه به قوانین سکولاریستی، ورزشکاران مسلمان فرانسوی نمی‌توانند با پوشش اسلامی در المپیک شرکت کنند که این ممنوعیت هجمه زیادی به مقامات فرانسه وارد کرد اما عاقبت این زن محجبه ابتدا در یک رقابت فرهنگی پیروز شد و سپس به میدان مسابقات قدم گذاشت.
آنچه مشخص است با وجود فشارهای تبلیغاتی و سیاسی حجاب هر بار بیشتر در میان ورزشکاران زن عمومیت می یابد. در میادین ورزشی داشتن حجاب خود باعث اشاعه این فرهنگ مهم برای کرامت زنان می شود و غرب با وجود مخالفت ها قادر به مقابله با این موج اسلامی نیست.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
المپیک، حجاب ورزشکاران زن، ورزشکار زن محجبه ، ورزشکار زن محجبه بلژیکی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزش بانوان
V
آرشیو