مظفر مطرح کرد؛

شایسته سالاری مبنای انتخاب مدیران باشد نه جنسیت

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در دولت فعلی به بحث شایسته سالاری توجه بیشتری شود و زنان بیش از سی درصد پست‌های مدیریتی را در اختیار بگیرند.
شایسته سالاری مبنای انتخاب مدیران باشد نه جنسیت
1401/10/07 - 19:43
تاریخ و ساعت خبر:
143910
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور زنان که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد؛ با بیان اینکه اصلاح قوانین در حوزه زنان ضروری است؛ گفت: بسیاری از قوانین در حوزه زنان نیز همچنان رها و بلاتکلیف است.
وی با بیان اینکه ۵۷ درصد از ۳۴ هزار ایثارگر جذب شده در وزارت آموزش و پرورش، زنان ایثارگر هستند. گفت: بیش از ۲۱ هزار نفر نیز از میان وابستگان شهدا و جانبازان در دستگاه آموزش و پرورش هستند. همچنین از بین ۱۷ هزار شهید زن، ۱۳۱ شهیده فرهنگی و ۱۳۴۲ دانش آموز شهید فرهنگی داریم.
عدم اجرای موارد قانونی همسران ایثارگران برای کاهش ساعات کاری، عدم توجه به حضانت فرزند برای همسران شهدا, احتساب یک مدرک تحصیلی بالاتر برای همسران شهدا و ایثارگران از جمله مواردی بود که مظفر تاکید کرد در موارد قانونی به آن توجه نمی‌شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در دولت قبل سی درصد پست‌های مدیریتی برای زنان اختصاص داده شده بود؛ اگر چه نباید سهمی برای جنسیت تخصیص داده شود و باید مدیریت کشور بر مبنای شایسته سالاری باشد. با این وجود دولت قبل همین میزان سی درصد تعهد داده شده را هم رعایت نکرد؛ امیدواریم در دولت فعلی به بحث شایسته سالاری توجه بیشتری شود و زنان بیش از سی درصد پست‌های مدیریتی را در اختیار بگیرند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زهرا مظفر، بنیاد شهید و امور ایثارگران قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، استخدام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو