دستیار رئیس جمهور: بنیادی‌ترین حق مردم تعیین سرنوشت است

دستیار رئیس جمهور: در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌‎های کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: به استناد مقدمه قانون اساسی انقلاب اسلامی با وجود دو قشر فرهیخته نخبگان و علما شکل گرفت که بیشترین اثرگذاری را داشته و دارند.
دستیار رئیس جمهور: بنیادی‌ترین حق مردم تعیین سرنوشت است
1402/11/11 - 11:36
تاریخ و ساعت خبر:
189565
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سکینه‌السادات پاد ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌‎های کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: به استناد مقدمه قانون اساسی انقلاب اسلامی با وجود دو قشر فرهیخته نخبگان و علما شکل گرفت که بیشترین اثرگذاری را داشته و دارند.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی افزود: طبق قانون اساسی استبداد فکری سیاسی نفی شده و سرنوشت مردم به دست آنها سپرده شده است که به تعبیر قرآن ما سرنوشت هیچ امتی را تغییر نمی‌دهیم مگر خودشان بخواهند.
وی گفت: هنر بزرگ انقلاب و انقلابیون ما این بود قانون اساسی را که در واقع تنظیم‌گر مناسبات حاکمیت مردم بود در کوتاهترین زمان ممکن تدوین کردند و باز هنر بزرگتر این بود که در معرض دید همه مردم قرار گرفت.
پاد با بیان اینکه امام راحل برای همه مردم شأنیت قائل بود، خاطرنشان کرد: حتی به همه علما و انواع طیف‌های فکری و طبقاتی آن روز نامه می نویسند و می فرمایند که برای نوشتن قانون اساسی مردم محور نظرات خود را بیان کنید.
وی با تأکید بر حقوق شهروندی تصریح کرد: در قانون اساسی حقوق عامه بیان شده و جزء تکالیف اصل 156 است و احیاء قانون عامه را جزو تکلیف قوه قضائیه می‌داند.
دستیار رئیس جمهور بیان کرد: ذیل فصل سوم قانون اساسی حقوق مردم است که بنیادی‌ترین حق مردم حق تعیین سرنوشت است و رئیس جمهور تأکید دارند حقوق مردم ایران در مجامع بین‌الملل باید استیفا شود.
پاد با بیان اینکه نخبگان و جامعه دانشگاهی ما در ایجاد این انقلاب نقش کلیدی داشتند، ادامه داد: تخصص‌گرایی به عنوان یکی از اصول انقلابی ما در دستور کار بوده و یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم همین تخصص‌محوری و مراجعه به نخبگان است.
وی با بیان اینکه وابسته به هیچ دستگاه دولتی نبوده و سال‌ها وکیل دادگستری بوده‌ام، گفت: رئیس جمهور به من اعتماد کردند و مسئولیت بزرگی را به من سپردند به همین‌ خاطر خودم را مکلف می‌دانم که بیشتر بشنوم و معتقد هستم نخبگان باید در نظام اسلامی جلودار باشند.
پاد با اشاره به اینکه طبق دستور رئیس جمهور موظف به پیگیری حقوق ملت هستم، گفت: ایشان بر چهار موضوع آزادی بیان، حق برپایی اجتماعات، حریم خصوصی و پیگیری حقوق زنان تاکید ویژه دارند که همه این موارد در قانون اساسی نیز وجود دارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سکینه سادات پاد - کرمانشاه - انقلاب - انتخابات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمانشاه
V
آرشیو