در خمینی شهر اصفهان برگزار می شود؛

همایش بزرگداشت زنان ایثارگر بختیاری به یادبود سردار بی بی مریم

مسئول بسیج جامعه زنان خمینی شهر اصفهان از برگزاری همایش بزرگداشت زنان ایثارگر بختیاری همراه با برنامه های متنوع در آستان مقدس امامزاده سید نجم الدین (ع) خبر داد.
همایش بزرگداشت زنان ایثارگر بختیاری به یادبود سردار بی بی مریم
1401/08/24 - 13:06
تاریخ و ساعت خبر:
143048
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان؛ پنج شنبه 26 آبان 1401 راس ساعت 14 برنامه ای با حضور مردم غیور بختیاری در خمینی شهر اصفهان واقع در محله جوی آباد برگزار می شود تا یادبود و پاسداشت زن نمونه بختیاری همان زن استکبار ستیز این قوم به نام سردار بی بی مریم باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان خمینی شهر با عنوان اینکه این همایش با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران برپا می شود، اظهار کرد: اکثریت مردم محله جوی آباد خمینی شهر، بختیاری هستند و به یاد زنان ایثارگر بختیاری و زن شاخص این قوم، این همایش با شکوه بسیار برگزار می شود.

حسینی افزود: شهید ایثارگر این همایش سردار بی بی مریم نماد استکبار ستیزی بوده و چهره شاخص بختیاری شناخته می شود.
وی تاکید کرد: طبق گفته ها در خصوص شخصیت بی بدیل سردار مریم بختیاری می توان گفت که وی از زنان برجسته مبارز جهان و شیر زن تاریخ ایران به شمار می روند.

سردار بی بی مریم بختیاری متولد سال 1253 هجری قمری از طایفه زراسوند، ایل بختیاری بود که در سال 1316 در سن 63 سالگی در اصفهان درگذشت. او در تکیه بختیاری‌های تخت فولاد، در اصفهان به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش بزرگداشت زنان ایثارگر بختیاری به یادبود سردار بی بی مریم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو