شهدا؛ برای حفظ دین و حجاب بانوی ایرانی، از جان گذشتند!

همسرشهید صحرایی: هدف دشمن بی بندوبار کردن زن ایرانی و فروپاشی کانون خانواده است

همسر شهید لرستانی گفت: زنان فهیم و شریف ایران می دانند پشت پرده پروژه مخالفت دشمن با موضوع حجاب برای کشاندن زن و مادر ایرانی در تنگنای بی بند و باری و از هم پاشیده شدن خانواده هاست البته دشمنان هیچگاه آن را در ایران اسلامی به چشم نخواهد دید.
همسرشهید صحرایی: هدف دشمن بی بندوبار کردن زن ایرانی و فروپاشی کانون خانواده است
1401/08/29 - 11:47
تاریخ و ساعت خبر:
143151
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - لرستان : همجواری با حرم امامزاده و پخش گلبانگ اذان از گلدسته های حرم،صفای وصف ناپذیری داشت؛ حرم پاتوق من و دوستانم شده بود. بعد از گذر سال ها که بزرگ شدم و ازدواج کردم، هر وقت همسرم به جبهه می رفت به امامزاده متوسل می شدم و دعایش می کردم.
آن روزها ۱۴ سال سن داشتم که برای مراسم عقد و عروسی آماده شدم، از طرفی عروسی من و آزادخان با سال های ابتدایی جنگ مقارن شده بود از این رو خیلی مواظب بودیم در برگزاری مراسم حرمت خون شهدا و خانواده های آنان را حفظ کنیم، قرار بود ماه عسل به زیارت امام رضا علیه السلام برویم اما شرایط مهیا نشد و با برپایی یک مراسم ساده و دعوت از اقوام و فامیل زندگی مشترکمان را شروع کردیم؛
آزادخان یک بسیجی بود و ما در خیابان بلال حبشی خرم آباد همراه با خانواده همسرم در یک ساختمان زندگی می کردیم ، تنها فرزندمان میثم زمانی به دنیا آمد که همسرم جبهه بود برایش نامه نوشتم که پسرمان متولد شده است.

روز به روز محبت بینمان بیشتر و بیشتر می شد . بعضی وقتها همسرم شوخی می کرد که کاش می شد همراه هم به منطقه برویم. با وجود این همه علاقه ولی جبهه را رها نمی کرد و می گفت: نمی شود جبهه ها را رها کنیم.
توران بهزادی،همسر شهید آزادخان صحرایی در گفت و گو با طنین یاس از لرستان با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید اظهار داشت: در فرازی از وصیت نامه شهید آزادخان صحرایی تاکید فراوان به حفظ حجاب و عفاف شده است، در زمان حیات نیز بر این موضوع تاکید داشتند و اهمیت ویژه ای در این راستا قائل بودند.
وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبری پیرامون حقوق زن افزود: ما در مسئله زن و حقوق زن در مقابل غرب مدعی و طلبکار هستیم؛ شعار دروغین زن زندگی آزادی نشان دهنده بغض و خشم دشمن از زنان ایرانی است زیرا بانوی ایرانی با حجاب و حیا خود یکی از بزرگترین ضربه هارا به تمدن غرب زده است.
همسر شهید صحرایی عنوان کرد:زنان فهیم و شریف ایران می دانند پشت پرده پروژه مخالفت دشمن با موضوع حجاب برای کشاندن زن و مادر ایرانی در تنگنای بی بند و باری و از هم پاشیده شدن خانواده هاست البته دشمنان هیچگاه آن را در ایران اسلامی به چشم نخواهد دید.
بهزادی تصریح کرد:امام امت بارها چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب ضرورت رعایت پوشش اسلامی در اجتماع تاکید داشته آمد و به صورت صریح و قاطع بر لزوم رعایت صحیح آموزه ها ،ارزش ها و موازین اسلامی تاکید داشتند و آزادی و ترقی جامعه را در چارچوب رعایت ارزش های مترقی اسلامی می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در مورد حجاب می فرمایند:«حجاب معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب‏ اسلامی ‏است، با آزادی مخالفتی ندارد، اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد و ما آنان را دعوت میکنیم که به حجاب اسلامی روی آورند؛ زنان شجاع ما دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمده اند و به اسلام پناهنده شده اند.»
بهزادی بیان کرد:جوانان امروزمان باید راهنمایی شوند و به آنها بگوییم آن روزهای جنگ هم رزمندگان مانند شما جوان بودند و خیلی آرزوها داشتند. دوست داشتند که آنها هم همه چیز یا بهترین زندگی را داشته باشند اما از نفس و خواهشهای نفسانی خود گذشته اند و اجازه ندادند به اسلام خط و خشی وارد شود ،این ایثارگری ها برای حفظ دین، سرزمین و حجاب اسلامی بانوان بوده است.
شهید آزادخان صحرایی از جمله شهدای لرستانی در شهرستان خرم آباد است که در نخستین روز از بهمن ماه سال 1365، با سمت مسؤل اطلاعات - عمليات در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همسرشهید صحرایی: هدف دشمن بی بندوبار کردن زن ایرانی و فروپاشی کانون خانواده است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو