هلی‌کوپترهای ترسناک روسیه که شاید به ایران بیایند

پس از نهایی شدن ورود جنگنده‌های سوخو ۳۵ به ایران حالا صحبت‌ از پیشرفته‌ترین هلی‌کوپترهای نظامی چون میل ۲۸ و کاموف ۵۲ به میان آمده است.
هلی‌کوپترهای ترسناک روسیه که شاید به ایران بیایند
1401/11/05 - 19:46
تاریخ و ساعت خبر:
144835
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - پس از نهایی شدن ورود جنگنده‌های سوخو ۳۵ به ایران حالا صحبت‌ از پیشرفته‌ترین هلی‌کوپترهای نظامی چون میل ۲۸ و کاموف ۵۲ به میان آمده است.
 هنوز زمان زیادی از اعلام خبر نهایی شدن ورود جنگنده‌های سوخو ۳۵ به ایران نگذشته است که برخی رسانه‌ها از آمدن احتمالی برخی هلی‌کوپترهای مدرن نظامی روسیه چون میل ۲۸ و کاموف ۵۲ به ایران خبر می‌دهند.
میل ۲۸ و کاموف ۵۲ که از پیشرفته‌ترین هلی‌کوپترهای تهاجمی روسیه هستند، شاید به زودی در یک برنامه «تولید مشترک» به نیروهای نظامی ایران بپیوندند.
این هواگردهای نظامی پیشرفته چه مشخصاتی دارند؟
اتحاد جماهیر شوروی در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی دنبال ساخت هلی‌کوپتری بود که نقاط ضعف میل ۲۴ هایند را نداشته باشد. در آن دوران دو کمپانی کاموف و میل به صورت همزمان وارد عمل شدند که نتیجه آن در دراز مدت به ساخت هلی‌کوپترهای میل ۲۸ و کاموف ۵۲ رسید.
نسخه‌های اولیه‌ای که کاموف ساخت هلی‌کوپتری تک سرنشینه بود که به ظاهر برتری قابل توجهی نسبت به میل ۲۸ دو سرنشینه داشت اما تجربه حضور در میدان نبرد مشخص کرد که در نهایت هلی‌کوپتر دو سرنشینه کارایی بهتری دارد و همین موضوع به ساخت ساخت کاموف ۵۲ انجامید.









کاموف ۵۲ با پروانه‌های اصلی خاصش و بیشینه وزن برخاست ۱۲ تن می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و ۴۶۰ کیلومتر برد عملیاتی دارد. این پرنده تهاجمی یک توپ ۳۰ میلی‌متری مجهز است و میزان قابل توجهی سلاح در زیر چهار جایگاه نصب شده زیر بالچه‌هایش حمل می‌کند.
میل ۲۸ مجهز به یک پروانه اصلی ۵ پره و ملخ دُمی است. جنس پره‌های اصلی از مواد کامپوزیت با سر تیتانیومی است گفته شده که می‌تواند برخورد گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری را تحمل کند. این هلی‌کوپتر هم یک توپ تهاجمی ۳۰ میلی‌متری به عنوان سلاح اصلی و دو بالچه کوتاه هر یک با ۲ آویزگاه حمل سلاح در دو سوی بدنه در زیر محفظه موتورها دارد.








خبرآنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایران، پرنده، رسانه، روسیه، وزن ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو