لبنیات و سیب ایرانی در راه چین

وزیر جهاد کشاورزی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به چین در حوزه کشاورزی، گفت: لبنیات و سیب ایرانی به زودی به چین صادر می‌شود.
لبنیات و سیب ایرانی در راه چین
1401/12/03 - 20:16
تاریخ و ساعت خبر:
145480
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - وزیر جهاد کشاورزی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به چین در حوزه کشاورزی، گفت: لبنیات و سیب ایرانی به زودی به چین صادر می‌شود.
سیدجواد ساداتی‌نژاد - وزیر جهاد کشاورزی - با حضور در یک برنامه تلویزیونی و به اشاره به "دستاوردهای همکاری ایران و چین در بخش کشاورزی" در سفر به چین، گفت: در دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی پنج محور اساسی را پیگیری کرده‌ایم که یکی از محورهای آن دیپلماسی غذایی است.
ساداتی‌نژاد با اشاره به برپایی قرارگاه دیپلماسی غذایی در روزهای چهارشنبه هر هفته در وزارتخانه، یادآور شد: رفع ممنوعیت‌های صادراتی، ساماندهی واردات محصولات کشاورزی، رفع مشکلات گمرکی، حمل و نقلی و ... موجود در بخش کشاورزی، از اهداف قرارگاه دیپلماسی غذایی است.
فرآیندمحور شدن صادرات در بخش کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی به فرآیندمحور شدن صادرات در بخش کشاورزی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر بسترهای تولید برای کشورهای وارد کننده محصولات کشاورزی دارای اهمیت بوده و سازوکار فرایند آن مهم است.
وی با بیان این که ابتدای دولت شاهد محدودیت صادرات فلفل دلمه‌ای به کشور روسیه بودیم و برای عدم تکرار این مهم با توجه به با کیفیت بودن محصولات تولیدی کشورمان و عدم از دست رفتن بازارهای صادراتی، سامانه ردیابی و شناسنامه‌دار شدن بسترهای تولید محصولات کشاورزی "سماک" را راه‌اندازی کردیم.
به گفته ساداتی‌نژاد، تمامی مراحل تولید محصولات کشاورزی ثبت می‌شود به طوری که این مهم در محصولات صادراتی آغاز شده و در حال حاضر تولید محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای و بادمجان دارای شناسنامه تولید هستند و فرآیند تولید این محصولات در نوع آفت‌کش، کود و نوع تولید مشخص شده و با توجه به "کدخوان" مندرج در محصول قابل ردیابی توسط کشور مقصد است.
عدم محدودیت در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اوراسیا و روسیه
وی با تاکید بر این که محدودیت در صادرات به کشورهای روسیه و اوراسیا در حال حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: مجوزها به صورت آنلاین بین دو کشور صادر می‌شود.
مقام‌عالی وزارت با اشاره به شناسنامه‌دار کردن باغات کشور افزود: در محصولات باغی مانند سیب، کیوی، خرما و پرتقال شناسنامه تولید در ۶ ماه آینده برای صادرات محصولات ایرانی بدون دغدغه‌مندی را ایجاد می‌کنیم.
ساداتی‌نژاد دومین حوزه سند همکاری را صادرات محصول سیب به کشور چین عنوان کرد و گفت: یکی از محصولات باغی کشور سیب است که در فاز اول حدود ۱۰۰ هزار تن صادرات برای کشور چین در نظر گرفته شد که در کنار بازار صادراتی کشور پاکستان می‌تواند برای تولید کنندگان ما موثر واقع شود.
به گفته وی، در حوزه آبزیان اعم از تولید میگو، ماهیان خاویاری و ... بازارپسندی خوبی در کشور چین وجود دارد .
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهاد کشاورزی، چین، خرما، کشاورزی، لبنیات ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو