نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان:

قاسطین عصر ما، استکبار جهانی و نوچه های خارج نشین آن هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امام صادق(ع) و امام علی(ع) با 4 گروه از جمله قاسطین، مارقین، ناکسین و ساکتین مواجه بودند. قاسطین آن دوران یعنی معاویه و یارانش که از عدالت خارج شدند. قاسطین عصر ما همان استکبار جهانی، طرفداران و نوچه های خارج نشین آن است.
قاسطین عصر ما، استکبار جهانی و نوچه های خارج نشین آن هستند
1402/01/26 - 09:31
تاریخ و ساعت خبر:
146835
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار در خصوص خواص بی بصیرت توضیح داد: انسان ها به دو دسته عوام و خواص تقسیم می شوند. خواص کسانی هستند که قدرت تشخیص دارند و می توانند جبهه حق از باطل را تفکیک کنند که خود این گروه هم شامل خواص اهل حق و خواص اهل باطل است.
وی در خصوص خواص اهل حق عنوان کرد: بخشی بصیرت دارند و به آن عمل می کنند و برخی از آنها بصیرت دارند اما به آن عمل نمی کنند. افرادی که به بصیرت خود عمل نمی کنند در صدر اسلام برای امیر المومنین(ع) مشکلاتی ایجاد کرده بودند که در حال حاضر مشکل عصر ما هم هست.
نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه خواص بی بصیرت به ساکتین تعبیر می شوند، ادامه داد: امام صادق (ع) در خصوص گروه ساکتین فرموده اند که این دسته جرمشان از 3 گروه قبلی بیشتر است چون حق را تشخیص دادند ولی با سکوتشان ظلم آنها را تایید می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستگار در خصوص ناکسین عصر حاضر اظهار کرد: اینها اول با انقلاب عهد و پیمان بستند اما به دلایلی مثل ریاست، حسادت، خانواده دوستی و دلایل دیگر از انقلاب جدا شدند و نقض پیمان کردند. خوارج زمان ما یعنی آنهایی که قدرت تشخیص و بصیرت ندارند و خودشان را آرمانگرا می دانند در حالیکه واقع گرا نیستند.
وی با بیان اینکه طلحه و زبیر از دسته ناکسین بودند که پیمان شکنی کردند، گفت: مارقین همان خوارج هستند که از دین خارج شدند. این 3 گروه با امام علی (ع) جنگیدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر علی رغم گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی همچنان شعار ،اهداف و راه امام (ره) بر تمام توطیه های دشمن غالب است، افزود: ساکتین عصر ما کمترند چون رویش آنها در زمان انقلاب بیشتر از ریزششان بوده اما همین گروه در عصر امیر المومنین (ع) ریزش بیشتری داشتند.
در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فضیلت شب های قدر بیان کرد: علت های مختلفی برای نام گذاری شب قدر وجود دارد. بعضی ها می گویند به معنای ارزش است چون برابر با بیش از هزار ماه یعنی تقریبا معادل 83 سال و 4 ماه می باشد لذا شب ارزشمندیست. برخی دیگر می گویند قدر به معنای تنگی است چون آنقدر فرشتگان در این شب ها به زمین نازل می شوند که دیگر جایی برای سوزن انداختن نیست لذا زمین تنگ و محدود است و سوم به معنای تقدیر امور معنا شده که در این شب ها ما هم بر این باوریم که امورات انسان مقدر خواهد شد.
وی با بیان اینکه شب قدر در زبان قرآن و ائمه اطهار جایگاه بسیار بالایی دارد، افزود: بخشی از اعمال شب قدر عمومی و بخشی خصوصی است یعنی هر کدام از شب ها اعمال خاص خودش را دارد. اعمال عمومی شامل غسل مستحبی، قرآن به سر گرفتن، خواندن زیارت امیرالمومنین و دعای جوشن، یک نماز 2 رکعتی و 70 بار استغفار گفتن است. خداوند فرموده انسان از جای خود نمی خیزد مگر اینکه گناه خودش و پدر و مادرش را آمرزیده باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خواص بی بصیرت ، تاریخ اسلام، قاسطین کنونی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو