همایش قدس قبله اول مسلمین در تهران برگزار شد

مینواصلانی: در پیچ تاریخی؛ دنیا روایت گری اول و گفتمان ما را خواهد پذیرفت/ زهره الهیان: صهیونیسم در سرنوشت رو به افول آمریکا سهیم است

همایش قدس قبله اول مسلمین در مجتمع ولیعصر تهران با حضوری جمعی از بانوان فرهیخته برگزار شد . در این همایش دکتر ایران رکن آبادی مدیر کل بانوان مجمع جهانی اهل بی با زنده داشتن یاد شهدا و مجاهدان فلسطینی، گفت که اگر فعالیت زن فلسطین را بررسی کنیم، به یک الگوی جهانی می رسیم که نماینده دین گرایی و حجاب است.
مینواصلانی: در پیچ تاریخی؛ دنیا روایت گری اول و گفتمان ما را خواهد پذیرفت/ زهره الهیان: صهیونیسم در سرنوشت رو به افول آمریکا سهیم است
1402/01/28 - 18:47
تاریخ و ساعت خبر:
147023
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر مینو اصلانی مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح، گفت که عاشورا یک فصل الخطاب است و انقلاب اسلامی در مسیر این فصل الخطاب است.
فروپاشی رژیم صهیونسیتی ما را یک قدم به تمدن اسلامی نزدیک میکند
وی در رابطه با محاکمه جنایات رژیم صهیونسیتی افزود باید در دوره پسا صهیونیسم از این افراد پرسید که چرا این جرایم را مرتکب شده اند؛ الان فرصت کوتاهی در اختیار افرادی است که در رابطه با قضیه فلسطین سکوت اختیار کرده اند.
وی ادامه داد فروپاشی رژیم صهیونسیتی ما را یک قدم به تمدن اسلامی نزدیک میکند چون در دنیایی که یکی از مظاهر ظلم و فساد از بین رفته، به سوی هدف خود پیش رفته ایم.

اصلانی در راستای تبیین نقش زنان در این قضیه گفت ما باید در روایتگری پیشدستی کنیم وگرنه دیگران هر طور بخواهند وقایع را نقل خواهند کرد.
وی با اشاره به نقش زینبی بانوان در زمینه روشنگری افزود، این زنان هستند که باید مطالب را در قالب داستان، قصه و لالایی مطرح کنند.
وی در جمع بندی سخنانش گفت دنیا در پیچ تاریخی قرار دارد و اگر ما روایتگری را درست انجام دهیم، جهان گفتمان ما را خواهد پذیرفت چون از گفتمان های دیگر خسته شده است و میداند که آنها راه به جایی نخواهند برد.

توافق ایران با عربستان، اتفاق بسیار مهمی است
دکتر زهره الهیان نماینده مجلس یکی دیگرسخنران این نشست با گرامیداشت شهید رکن آبادی در عرصه دیپلماسی گفت: امیدواریم شهدا دست ما را بگیرند و ما را به ظهور حضرت حجت عج برسانند
وی افزود توافق ایران با عربستان، اتفاق بسیار مهمی است چون تا پیش از آن عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونسیتی مطرح بود ولی حالا مجمع کشورهای اسلامی رژیم صهیونسیتی را محکوم کرده است.
این نماینده مجلس با اشاره به دوران افول آمریکا گفت رژیم صهیونسیتی هم در این سرنوشت با آمریکا سهیم است.حتی سران رژیم صهیونسیتی بر این باورند که این رژیم هشتاد سالگی خود را نخواهد دید.
وی افزود اقداماتی که زنان می توانند در رابطه با سرنگونی رژیم صهیونسیتی انجام بدهند هم حائز اهمیت است که در این میان زنان فلسطینی نقش بیشتری دارد. ما اخیراً حرکت جالب واژگون کردن قابلمه ها را توسط بانوان فلسطینی شاهد بودیم که بصورت نمادین به سرنگونی رژیم صهیونسیتی اشاره داشت.
وی در محکومیت کسانی که شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند، پرسید آیا امثال شیرین عبادی و مسیح علی نژاد یک بار از زن و کودک فلسطینی دفاع کرده اند؟

زن فلسطینی ، الگوی چهانی دین گرایی و حجاب است
دکتر ایران رکن آبادی مدیر کل بانوان مجمع جهانی اهل بی با زنده داشتن یاد شهدا و مجاهدان فلسطینی، گفت که اگر فعالیت زن فلسطین را بررسی کنیم، به یک الگوی جهانی می رسیم که نماینده دین گرایی و حجاب است. زن فلسطینی در کنار مرد فلسطینی در صحنه حاضر است.
وی با اشاره به جهاد زن فلسطینی در زمینه افزایش جمعیت گفت بر خلاف ابتدای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، الان جمعیت فلسطینیان بیشتر است.
رکن آبادی ادامه داد سرچشمه اصلی تقویت مقاومت، زن فلسطینی است. هدف پیروزی قدس شریف است و وظیفه حقوق بشری همه ماست با ظلم، ستیز کنیم.

روز قدس ، بخشی از هویت بحرینی هاست!
الهام شاکری، فعال حقوق بشر، گفت من چند سال در بحرین زندگی کرده ام و نقض حقوق بشر را در آنجا به عینه دیده ام. روز قدس تبدیل شده به بخشی از هویت بحرینی ها، و شیعه و سنی اگر سر برخی چیزها اختلاف نظر داشته باشند، در موضوع فلسطین متفق القول هستند.
شاکری ادامه داد علمای شیعه در بحرین همیشه در مقدمه اقدامات ضد صهیونیستی بوده اند و بر این باورند که دو راه بیشتر وجود ندارد، یا پذیرش حقارت آمیز رژیم صهیونسیتی، یا حمایت از فلسطینیان.
در بحرین دو خاستگاه وجود دارد، یکی خاستگاه مردمی مبنی بر مبارزه با ظلم، و دیگری خاستگاه حکومتی که روابط با رژیم صهیونسیتی را عادی سازی می کند.
رویا رضایی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش قدس قبله اول مسلمین، مینواصلانی، ایران رکن آبادی، زهره الهیان، الهام شاکری، زن مسلمان فلسطینی، افول آمریکا، نابودی صهیونیسم ، تمدن نوین جهانی، توافق ایران و عربستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو