هیچ گونه ناامنی در منطقه را تحمل نمی کنیم/رفع تنش آبی تمامی روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت از جمله نیازهای اصلی رشد و توسعه است، گفت: هیچ گونه زمینه برای بروز ناامنی در منطقه را تحمیل نمی کنیم .
هیچ گونه ناامنی در منطقه را تحمل نمی کنیم/رفع تنش آبی تمامی روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم
1402/02/08 - 14:58
تاریخ و ساعت خبر:
147467
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اجتماع بزرگ مردم شادگان در محل سالن شهدای پتروشیمی شادگان، مردم این منطقه را باوفا، مخلص، پرتلاش، آگاه و با بصیرت دانست و اظهارداشت: امروز پس از گذشتن از فتنه ها، عبور از آزمون‌های مختلف، مردم شادگان آزمون خود را به خوبی پس دادند.
آیت الله رییسی می گوید: مردم این منطقه در دفاع از کشور، ناموس، انقلاب اسلامی و امنیت نقش آفرینی کردند که یاد شهدای این خطه و مردان و زنان سرافراز این دیار تا ابد جاودانه است.
اجازه مخدوش کردن وحدت ملی در خوزستان را به دشمن نمی دهیم
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه باید قدردان انسجام، وحدت و یکپارچگی مردم باشیم، تصریح کرد: انسجام و وحدت میان همه اقشار خوزستان مثال زدنی است و امروز انسجامی از اقوام و گویش های مختلف در این استان وجود دارد که به هیچ کس اجازه نمی دهیم این وحدت را مخدوش کند.
وی تاکید کرد: همواره اتحاد، پشتوانه امنیت ملی و پیشرفت کشور است.
آیت الله رییسی مردم استان خوزستان و منطقه شادگان را مردمانی باوفا، مخلص، پرتلاش، آگاه و بصیر عنوان کرد و افزود: امروز پس از گذشتن از فتنه ها، عبور از آزمون های مختلف، مردم شادگان آزمون خود را به خوبی پس دادند.
آیت الله رییسی افزود: مردم این منطقه در دفاع از کشور، ناموس، انقلاب اسلامی و امنیت نقش آفرینی کردند که یاد شهدای این خطه و مردان و زنان سرافراز این دیار تا ابد جاودانه است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه شهدای ما بلند آوازه هستند و پرچم آنها برافراشته است گفت: آثار خون شهدا همواره بصیرت آفرینی می کند و برای جامعه برکات دارد.
وی با بیان اینکه خوزستان در شجاعت، شهادت، شهامت و ایستادگی زبانزد است گفت: وجود حافظان و قاریان برجسته و شاعران فرهیخته و بصیرت آفرین، افتخار این دیار است.
آیت الله رییسی با بیان اینکه مردم بابصیرت ایران، دوست شناس، دشمن شناس و راه شناس هستند ادامه داد: نسل های بعدی به برکت انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و فتنه ها راه خود را یافته و دوست و دشمن خود را تشخیص می دهند.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن با شایعه پراکنی به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان و مردم است گفت: دشمن با هر گونه پیشرفت کشور مخالف است و با تهدید و تحریم به دنبال مرغوب کردن جوانان کشور هستند ولی غافل از اینکه مردم ایران اسلامی دشمن شناس هستند و راه عبور از این فتنه ها را به خوبی می دانند.
وی گفت: دهه هشتاد و نودی‌های ایران اسلامی دوست و دشمن را به خوبی می شناسند و این همان چیزی جز وجود بصیرت نافذ میان مردم ایران اسلامی نیست.
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه خوزستان برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می شناسد گفت: بصیرت مردم این استان ناشی از ولایتمدار بودن آنها و دلیل ناکامی بدخواهان ملت ایران است.
برنامه و تلاش اصلی دولت حرکت به سمت وضع مطلوب است
رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در سال های پس از انقلاب اسلامی گام های خوبی برای توسعه خوزستان و منطقه شادگان برداشته شده است، تصریح کرد: وضع موجود با شرایط مطلوب و موردنظر فاصله دارد و تلاش دولت این است که با کمک و مشارکت مردم، این فاصله کم شده و همگان شاهد وضعیت بهتر و مطلوب تری در منطقه باشند.
دستور رییس جمهور برای فعالیت کارگروه شناسایی فرصت ها و تحول اشتغال در شادگان
آیت الله رییسی، آب، تالاب و ظرفیت های صنعتی را از جمله قابلیت های شادگان عنوان کرد و افزود: کارگروه شناسایی فرصت ها و تحول در عرصه اشتغال شادگان باید از روز شنبه هفته آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند.
وی گفت: دولت سیزدهم از کنار مسایل و مشکلات مردم بی تفاوت عبور نمی کند بلکه می خواهیم به دل مشکلات رفته و آنها را گره گشایی کنیم.
رییس جمهور افزود: دولتمردان به جای شانه خالی کردن از مسایل، به درون مسایل ورود کنند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گیرد.
وی با بیان اینکه نیاز کشور ساخت یک میلیون مسکن در سال است، اظهار کرد: با توجه به قانون، تمام دولت ها مکلف به ساخت یک میلیون مسکن هستند و اگر دولت های قبل به این قانون عمل کرده بودند امروز با مشکل مسکن مواجه نبودیم.
رفع تنش آبی تمامی روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم
رییس جمهور در ادامه محرومیت زدایی از روستاها را عامل جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها دانست و گفت: دولت در سیاست های خود به دنبال رونق دادن اقتصاد روستا برای تثبیت جمعیت در این سکونتگاه های ارزشمند است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مصمم است تعداد روستاهای دارای تنش آبی در کشور را به صفر برساند، گفت: تلاش می کنیم تا آخر دولت هیچ روستایی در کشور دارای مشکل آب و تنش آبی نباشد.
آیت الله رییسی اظهار کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدف گذاری شده است و امروز که در نیمه فعالیت دولت سیزدهم هستیم، بسیاری از این روستاها از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شده اند.
رییس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال تفکیک نیروگاه صنعتی از نیروگاه های خانگی است، ادامه داد: ایجاد زمینه برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور پیش بینی شده است که ۱۰ هزار مگاوات آن مربوط به بخش صنایع است.
وی تاکید کرد: کارخانه های بزرگ باید به صورت مستقل برای تولید برق خود اقدام کرده و دست از سر برق خانگی بردارند؛ به همین دلیل حرکت صنایع کشور برای ایجاد نیروگاه برای تامین مصارف خود آغاز شده است.
آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آیت الله سید ابراهیم رئیسی،رییس جمهور،سفر استانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو