لرستان ،

گزارشی از وداع بانوان دیار ۶۵۵۵ شهید با لاله های فاطمی + فیلم و تصویر

بانوان لرستانی در قالب دسته های عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حالیکه فرزندان و جوانان خود را همراه داشتند شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس را تشییع کردند.
گزارشی از وداع بانوان دیار ۶۵۵۵ شهید با لاله های فاطمی + فیلم و تصویر
1402/09/26 - 15:28
تاریخ و ساعت خبر:
177729
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س)؛ بانوان دیار ۶۵۵۵ شهید استان لرستان با سه لاله گمنام در حزن و اندوه و با چشمانی پر از اشک وداع کردند.
حضور جوانان و نوجونان دهه هشتادی در این مراسم در حالیکه پرچم های فلسطین را در دفاع از مظلوم در سالروز شهادت مظلوم ترین بانوی شهید ولایت در دست داشتند از جلوه های ویژه مراسم وداع با لاله های فاطمی و خاکسپاری آنها بود.

حضور مادر جوان در حالیکه دست کودکان خردسال خود را در دست داشتند یا نوزادان خود را با کالسکه در این مراسم شرکت داده بودند نیز، دنیا دنیا حرف داشت .. حرف هایی از جنس ایمان، ولایتمداری ، حس قدرشناسی نسبت به شهدا و ارزش هایی که آنها براش جان دادند .. و این یعنی خون شهید و ارمان شهید هرگز خاموش و فراموش نخواهد شد .

زنانی که در سال های دفاع مقدس در دورانی که شاید هنوز گرد سفید بر روی موهای شان ننشسته بود برای رزمندگان خواهری می کردند ، امروز به جای خواهر و مادر شهدای گمنام در حالیکه چشمانشان غرق در اشک بود و زبان شان ناله هایی از سر دلسوزی بر لب جای می کرد پشت سر این شهدا گام بر می داشتند .. و چه زیبا فاطمیون برای فرزندان فاطمه مادری می کردند.


مادری که با دست گل نرگس در این مراسم شرکت کرده بود با این حرکت نمادین و زیبا دل ها را به دعا برای ظهور مهدی (عج) هدایت کرد ؛ آن هم در جایی که قطعا ملائک حضور داشتند و دعا ها مستجاب شده به آسمان ها می رفت .. بانویی دست بلند کرده و برای ظهور امام زمان دعا می کرد و بانوی دیگری زیارت عاشورا زمزمه می کرد و آن یکی زیارتنامه فاطمه (س) می خواند .


در کمتر تجمعی است که شرکت کنندگان با یک هدف تمام و کمال مشترک حضور پیدا کرده باشند اما خیابان های مسیر حرکت کاروان لاله های فاطمی، در دل خود امروز قدم های باصلابت بانوانی را به نظاره نشسته بود که همه به یک منظور براساس آموزه های یک مکتب، آن هم مکتب فاطمی، تکبیر گویان قدم بر می داشتند .. همه متفق القول می گفتند : «ولایتمداری، حجاب، فداکاری، ایثار، مبارزه با ظلم فرزند پروی، همسرداری، ساده زیستی را الگوی خود قرار داده اند و شهدای گمنام چراغ هدایت شان هستند .
این بانوان معتقد بودند شهدای گمنام، گمنام نیستند بلکه خوشنام و نیکنامند و این ما هستیم راه را گم کردیم آنها زنده اند و نزد خدا روزی میگیرند.

تمام این صحنه های زیبا باید با حسن ختامی به ثبت می رسید و چه حسن ختامی زیباتر از اینکه دختر جوان به باد شهدا و عشق به فاطمه زهرا(س) به احترام حضور فرزندان فاطمه(س) تصمیم گرفت که محجبه شود و همان جا جادر به سر کرد و با گیره سر خبرنگار این متون روسری محکم کند.
تصویر محجبه شدن دختر جوان خرم آبادی در تشییع پیکر شهدای گمنام




فیلم - تشییع پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در خرم آباد

گفتنی است این شهدا برای خاکسپاری به سپیدشت، کوهنانی و فیروز کوه منتقل شدند.
گزارش و عکس: کبری دریکوند

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لرستان، تشییع پیکر شهدای گمنام، خرم آباد، سالروز شهادت حضرت زهرا (س )
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو