۹۶ درصد موالید زنده تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۳۹۷۳ نوزاد دارای اختلالات شنوایی طی سال گذشته خبر داد.
۹۶ درصد موالید زنده تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی
1403/03/21 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
194377
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - افروز صفاری‌فرد ، با اشاره به اجرای مداخلات شنوایی برای پیشگیری از معلولیت شنوایی نوزادان از سال ۱۳۸۴ توسط سازمان بهزیستی، بیان کرد: برای جلوگیری از عوارض ناشی از اختلالات شنوایی همچون اختلالات گفتاری، ارتباطی و شناختی و...، با اجرای مداخلات شنوایی نوزادان تا یک ماهگی مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند، تا سه ماهگی تشخیص اختلال شنوایی برایشان انجام می‌شود و تا ۶ ماهگی مداخلات توانبخشی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به شناسایی سالانه حدود ۳۰۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی در کشور، ادامه داد: غربالگری شنوایی نوزادان در سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور اجرا شد به گونه‌ای که طی سال گذشته یک میلیون و ۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر تحت پوشش برنامه قرار گرفته‌اند که این رقم معادل ۹۶ درصد موالید زنده کشور است.
مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از میان کودکانی که مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند، ۳۹۷۳ نفر دارای اختلالات شنوایی، شناسایی و تحت مداخلات طبی و توانبخشی قرار گرفتند که در صورت نیاز به سمعک، توسط ادیولوژیست‌ها سمعک برای افراد تجویز می‌شود یا برای کاشت حلزون به وزارت بهداشت معرفی خواهند شد.
وی همچنین اعلام کرد که طی سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار کودک ۳ تا ۵ ساله تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گرفتند که حدود ۱۵ هزار کودک دارای انواع اختلالات شنوایی ( انتقالی و حسی-عصبی) شناسایی و وارد مرحله مداخله درمانی شده‌اند.
صفاری‌فرد درخصوص برنامه بهزیستی برای اجرای این طرح گفت: انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۷ درصد موالید زنده کشور تحت پوشش برنامه قرار گیرند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اختلالات شنوایی غربالگري درمان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو