مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان جنوبی:

لزوم احیای نقش تاثیرگذار بانوان در تربیت خانواده اقتصادمحور

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بانوان هم در کسب و کار و هم در تربیت خانواده اقتصاد محور نقش تاثیرگذار دارند و احیای این نقش در جامعه ضروری است.
لزوم احیای نقش تاثیرگذار بانوان در تربیت خانواده اقتصادمحور
1403/07/26 - 08:20
تاریخ و ساعت خبر:
199280
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه بصیری‌پور در دوره آموزشی مشاوره کسب و کار ویژه جمعی از بانوان کارآفرین استان، اظهار داشت: با توجه به بروز مشکلات اقتصادی ضروری است که هر خانواده یک برنامه اقتصادی داشته باشد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی بانوان برای داشتن کسب و کار خانگی تاکید کرد و افزود: کارآفرینی از گذشته رواج داشته اما یک کارآفرین در دنیای امروز نیاز به مهارت و قدرت رقابت بالایی دارد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: اگر یک کارآفرین نتواند بازاریابی کند تولید او به سمت توسعه و صنعتی شدن راه پیدا نمی‌کند.
بصیری‌پور با تاکید بر اینکه بانوان کارآفرین ابتدا باید توانمندی‌ها و مهارت‌های فردی خود را افزایش دهند، بیان داشت: هرکس که روابط عمومی و ارتباط کلامی بالاتری با مخاطب دارد در جذب مشتری موفق‌تر است و این یک مهارت است که کارآفرینان باید آن را فرا بگیرند.
وی بانوان را یک ظرفیت کار کارآمد اما پنهان دانست و گفت: در کشورهای غربی از زن به عنوان نیروی کار ارزان در کارخانجات استفاده می‌کنند، اما در نگاه اسلام، زن می‌تواند یک کارآفرین مولد باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: زنان تولیدکننده و کارآفرین فرصت‌های اقتصادی را به وجود آورده و با لطافت‌ها و ظرافت‌های زنانه‌ خود تصمیم‌گیری می‌کنند.
بصیری‌پور بیان داشت: بانوان باید برای موفقیت خود حتما مهارت‌های فردی را تقویت کنند و علاوه بر آن، مدیریت مالی را آموزش ببینند.
وی تصریح کرد: یک بانوی کارآفرین باید به عنوان یک مدیر، هدف‌گذاری کند و چشم‌انداز و برنامه اقتصادی داشته باشد تا بتواند کار خود را توسعه دهد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به تاثیرگذاری بانوان در اقتصاد و آینده این کشور اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه موفقیت ما در تحریم‌ها، توانمندسازی اقتصادی مردمی یا اقتصادی مقاومتی است که بانوان هم در کسب و کار و هم در تربیت خانواده اقتصادی نقش تاثیرگذار دارند.
بصیری‌پور داشتن چهار مولفه مهارت، هوش مالی، هدف‌گذاری و ادراک بازار را در ماندگاری یک کسب و کار کلیدی دانست و افزود: کارآفرین باید سلیقه مخاطب بازار را بشناسد و به نحوی تولید کند که مخاطب جذب دریافت محصولات او شود.
وی جذابیت و زیباسازی عرضه محصول را از دیگر نکات کلیدی دانست و گفت: تولیدات یک کارآفرین بدون بسته‌بندی مناسب، بازار را از دست می‌دهد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا ع خراسان جنوبی برپایی نمایشگاه‌های هفتگی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی را اقدامی بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: این اقدام یک ضعف دارد و آن هم اینکه به دلیل نداشتن بسته بندی بازار کشش ندارد، و محصول عرضه شده با سلیقه مشتری جور نیست.
بصیری‌پور همچنین به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: دشمن معتقد است هر چه سفره‌های مردم را کوچک شود درد مردم بیشتر و ضربه‌پذیرتر می‌شوند بنابراین ما هم برای تولیدات‌مان برنامه داشته باشیم و فرهنگ ایرانی اسلامی را در بستر اقتصادی پیاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: قانونی به معنای توانمندسازی زنان آسیب‌دیده در جامعه نیست و ما کارآفرینان خانگی باید دست یکدیگر را بگیرند.
گفتنی است؛ کارگاه آموزشی مشاوره کسب و کار با شرکت صاحبان مشاغل خرد و خانگی به مدت ۷ ساعت در محل بسیج سازندگی خراسان جنوبی برگزار شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان جنوبی، زنان و اقتصاد مقاومتی ، زنان و فعالیت اقتصادی ، اقتصاد خانواده، بانوان کارافرین ،توانمندسازی زنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو