نقض حقوق بشر با حذف ایران از کمیسیون مقام زن/ آمریکاییزه شدن سازمان ملل چه خطری برای جهان دارد

کشورهایی که رای به حذف ایران از کمیسیون مقام زن با هدایت آمریکا دادند، خودشان از جمله کشورهای ناقض حقوق زنان هستند که در صدر آن آمریکا حضور دارد.
نقض حقوق بشر با حذف ایران از کمیسیون مقام زن/ آمریکاییزه شدن سازمان ملل چه خطری برای جهان دارد
1401/09/27 - 10:15
تاریخ و ساعت خبر:
143672
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: استفاده ابزاری از حقوق بشر از جمله حربه های استکبار جهانی علیه کشورهای مختلف از جمله ملت های مسلمان بوده است اما خطر رسوخ به ساختارهای سازمان ملل از جمله مهمترین مباحثی است که حالا با حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن این سازمان بیش از پیش این خطر احساس شد.
این موضوع دو خطر بزرگ در سطح جهانی در بر دارد. درواقع همین کشورهایی که رای به حذف ایران از کمیسیون مقام زن با هدایت آمریکا دادند، خودشان از جمله کشورهای ناقض حقوق زنان هستند که در صدر آن آمریکا حضور دارد. نکته اول این است که با ابزاری و احاطه ساختارهای حقوق بشری توسط استکبار جهانی بیشتر از گذشته حقوق زنان این کشورها پایمال می شود و کسی نیز به داد آن ها نخواهد رسید.
خطر دوم اینکه این ساختارها برای اشاعه حقوق بشر و تبادل فرهنگ های بین المللی و همچنین به رسمیت شناخته شدن فرهنگ های مختلف از جمله آداب و رسوم مسلمانان که حجاب را جزو لاینفک زندگی شان می دانند، موارد لیبرال را به کشورهای مختلف تحمیل خواهند کرد.
آنچه در این راستا جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی فعالیت و اثرگذاری چشمگیری در جهان بین الملل دارد، شناخته می شود‌. از این رو حضور ایران در کمیسیون مقام زن بسیار مهم خصوصا برای کشورهای اسلامی تلقی می شد اما آمریکا در این حوزه بر نتافت و در یک حرکت سلبی ایران از کمیسیون مقام زن حذف شد.
این درحالی است که سازمان ملل بایستی در اشاعه فرهنگ های مختلف کوشا باشد اما این موضوع به عنوان لکه سیاهی در ساختار سازمان ملل باقی ماند که بسیاری این انتقاد را نسبت به آن ابراز می کنند که در سیطره استکبار و کشورهای مرتجع رفته و حقوق بشر کاغذی و پوشالی را به جای واقعی ترویج می کند.
در بعد بین المللی مساله حقوق بشر بویژه با این حرکت انحصارگرایانه و تهدید آمیز غرب بایستی مورد بررسی جدی قرار گیرد. درواقع در این راستا آنچه بیشتر از گذشته مهم است تخریب یک ساختار مهم بین المللی است که باید بدان توجه ویژه ای صورت گیرد.
کشورهای مختلف با این چنین آرای سیاسی سازمان ملل را از یک سازمان حقوق بشری به یک سازمان سیاسی تبدیل می کنند و وضعیت جهان در حوزه جنگ و جنایت بدتر خواهد شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقض حقوق بشر با حذف ایران از کمیسیون مقام زن/ آمریکاییزه شدن سازمان ملل چه خطری برای جهان دارد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو