شاعر آیینی زنجانی : عفاف و حجاب نماد دینی و فرهنگ ملی ایرانیان است/ حجاب هم عرض شاخص های اعتقادی و انقلابی در وصیت نامه شهداست

ولی الله کلامی شاعر آیینی و مداح اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در نزد ایرانیان جایگاه والایی دارد عنوان کرد: عفاف و حجاب نماد دینی و ملی فرهنگ ایرانی است به همین دلیل دشمنان تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف این نماد را کمرنگ کرده یا از بین ببرند.
شاعر آیینی زنجانی : عفاف و حجاب نماد دینی و فرهنگ ملی ایرانیان است/ حجاب هم عرض شاخص های اعتقادی و انقلابی در وصیت نامه شهداست
1402/02/28 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
148588
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ولی الله کلامی شاعر آیینی و مداح اهل‌بیت (ع) کشورمان در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز زنجان با بیان اینکه حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء، اولیاء و علما بوده است اظهارداشت: حجاب و عفاف موضوعی اجتماعی و حقی الهی است و نه فردی و حجاب عامل خودسازی و تهذیب نفس است.
وی افزود: پوشش و حجاب در همه تمدن‌های کهن و ادیان الهی جایگاه خاصی داشته و مورد توافق همه مذاهب اسلامی است.
این شاعر آئینی گفت: حیا و عفت علاوه بر حفظ شخصیت و کرامت انسانی بانوان باعث حفظ کیان و بنیان خانواده و باعث سلامتی، آرامش و امنیت جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه حجاب و عفاف بانوان مثل گوهری گرانبها است که باید از آن حفاظت کنند بیان کرد: رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل پوشیدگی و سادگی آثار و نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی در بر دارد چرا که زنان را از خود آرایی و خودنمایی باز می‌دارد.
کلامی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در نزد ایرانیان جایگاه والایی دارد عنوان کرد: عفاف و حجاب نماد دینی و ملی فرهنگ ایرانی است به همین دلیل دشمنان تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف این نماد را کمرنگ کرده یا از بین ببرند.
وی به اهمیت حجاب از منظر حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت:حضرت فاطمه (س) اسوه پاکدامنی و عفاف در بین زنان جهان است و حجاب حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است و باید منش و رفتار این حضرت سرلوحه دیگر زنان مسلمان قرار گیرد.
شاعر آیینی و مداح اهل‌بیت به اهمیت و حفظ حجاب حضرت زهرا (س) از مرد نابینا اشاره کرد و گفت: شخصی که نابینا بود از حضرت فاطمه (س) اجازه خواست تا به حضور او برود، حضرت فاطمه (س) اجازه داد ولی در طول ملاقات حجاب بر سر داشت، پیامبر خدا (ص) به او فرمود، چرا حجاب کردی در حالی که او تو را نمی‌دید حضرت فاطمه گفت، اگر او مرا نمی‌بیند، من او را می‌بینم پیامبر فرمود شهادت می‌دهم که تو پاره‌ای از وجود من هستی.
وی به وصایای شهدا در خصوص حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در بررسی وصایای شهدا، می‌توان مجموعه‌ای از شاخصه­‌های اعتقادی، اخلاقی انس با قرآن دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایت‌مداری، حفظ انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حجاب و عفاف، مشاهده کرد که برخی از شهدا گفته‌اند که حجاب شما از خون ما که در جبهه می‌ریزد برای دشمن کوبنده‌تر است و یا حجاب شما به خون ما رنگ می‌بخشد.
کلامی ادامه داد: زنان و دختران با حفظ پوشش مناسب می‎توانند علاوه بر حفظ شئونات اخلاقی و دینی به ارزش انسانی خود نیز بیفزایند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ولی اله کرمی، شاعر اهل بیت علیهم السلام، حجاب و عفاف در ایران، سیره فاطمی، زیست عفیفانه، حجاب و عفاف در وصیت نامه شهدا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو