هشت سال جنگ تحمیلی، صحنه حضور شجاعانه پزشکان و پرستاران زن در عرصه دفاع از کشور

بانوی پزشک زنجانی با اشاره به حضور شجاعانه و تأثیرگذار پزشکان و پرستاران زن در جبهه های دفاع مقدس گفت: برخی زنان در نقش روحانی در بیمارستان‌ها و جبهه‌ها خدمت می‌کردند. آن‌ها به ارائه خدمات مذهبی و روحانی به سربازان و مجروحان می‌پرداختند.
هشت سال جنگ تحمیلی، صحنه حضور شجاعانه پزشکان و پرستاران زن در عرصه دفاع از کشور
1402/06/06 - 08:03
تاریخ و ساعت خبر:
173047
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر رویا شعبانی در رابطه با زنان پزشک در دفاع مقدس این چنین گفت:

زنان پزشک در دفاع مقدس نقش مهمی در خدمت به سربازان و مجروحین ایفا کردند. پرستاران و پزشکان زن در خطوط مقدم جنگ در شهرهایی مانند شلمچه، خرمشهر و آبادان به همراه مردان بی پروا مبارزه کردند.

وی بیان کرد : پست‌هایی که پزشکان زن در دفاع مقدس داشتند عبارتند از:

پرستاری: زنان پرستار در بیمارستان‌ها و خطوط مقدم جنگ در شهرهایی مانند شلمچه، خرمشهر و آبادان فعالیت می‌کردند. آن‌ها نقش بسیار مهمی در مراقبت و درمان سربازان مجروح داشتند و به نجات جان آن‌ها کمک می‌کردند.
پزشکی: برخی زنان در نقش پزشک در جبهه‌ها و بیمارستان‌ها خدمت می‌کردند. آن‌ها مسئولیت تشخیص بیماری‌ها، ارائه درمان‌های پزشکی و انجام عمل‌های جراحی را بر عهده داشتند.
امدادگری: برخی زنان در نقش امدادگر در بیمارستان‌ها و جبهه‌ها خدمت می‌کردند. آن‌ها در ارائه امداد و اورژانس به سربازان مجروح و مراقبت از آن‌ها نقش داشتند.
روحانیت: برخی زنان در نقش روحانی در بیمارستان‌ها و جبهه‌ها خدمت می‌کردند. آن‌ها به ارائه خدمات مذهبی و روحانی به سربازان و مجروحان می‌پرداختند.
مداوا و درمان: زنان پزشک در بیمارستان‌ها و خطوط مقدم جنگ مسئولیت مداوا و درمان بیماران را بر عهده داشتند. آن‌ها از تشخیص بیماری‌ها تا ارائه درمان‌های لازم به بیماران مشغول بودند.
وی افزود : آموزش‌هایی برای پزشکان و پرستاران زن در دفاع مقدس ارائه نشده است. با این حال، زنان پزشک و پرستار با توجه به تحصیلات و آموزش‌هایی که قبل از جنگ دریافت کرده بودند، در خدمت به سربازان و مجروحین فعالیت می‌کردند و توانستند با تلاش و توانمندی‌های خود به نجات جان سربازان و مجروحان کمک کنند.
پزشکان و پرستاران زن در دفاع مقدس به عنوان اسرا نیز در خطر بودند. زنان پزشک و پرستار در خطوط مقدم جنگ در شهرهایی مانند شلمچه، خرمشهر و آبادان به همراه مردان بی پروا مبارزه می‌کردند و در برخی موارد به عنوان اسیر در دست دشمن قرار می‌گرفتند.
به همین دلیل، آن‌ها با خطراتی مانند زخمی شدن، اسارت و حتی کشته شدن روبرو بودند. با این حال، با تلاش و توانمندی‌های خود، زنان پزشک و پرستار توانستند به نجات جان سربازان و مجروحان کمک کنند و نقش بسیار مهمی در این جنگ ایفا کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هشت سال دفاع مقدس، پزشکان و پرستاران زن، مجاهدت زنانه ، خطوط مقدم جبهه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو