از پیشکسوتان و بانوان فعال فرهنگی دفاع مقدس در نوشهر تجلیل شد/ وجود بیش از ۹ هزار رزمنده سهم شهرستان نوشهر در انقلاب و دفاع مقدس

مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و بانوان فعال فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با حضور سرهنگ سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ ابراهیم پور فرمانده سپاه، زرودی فرماندار و دیگر مسئولین در فرمانداری نوشهر برگزارشد.
از پیشکسوتان و بانوان فعال فرهنگی دفاع مقدس در نوشهر تجلیل شد/ وجود بیش از ۹ هزار رزمنده سهم شهرستان نوشهر در  انقلاب و دفاع مقدس
1402/07/08 - 12:17
تاریخ و ساعت خبر:
174420
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران اظهار داشت: شهرستان نوشهر ظرفیت‌های خوبی دارد که نسبت به زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای استان مازندران و ۴۷۰ شهید شهرستان نوشهر افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که اسلام و ارزش‌های اسلامی در غربت بودند و انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر و هدیه الهی به ملت ایران بود.

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود و با شکل گیری انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های انقلابی در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار گرفت، گفت: بسیاری از مدیران در دوران دفاع مقدس آبدیده شدند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس محل رشد و تعالی ملت ایران بود، اذعان داشت: ویژگی‌های دفاع مقدس در تاریخ انقلاب منحصربفرد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه حضور آحاد مردم رمز موفقیت در دفاع مقدس بود، ادامه داد: در همه سال‌ها در مقابل مشکلات با حضور مجاهدانه مردم در میدان غائله‌ها خاموش شد و فتنه‌ها شکست خورد و ما موفق شدیم.
سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه مساجد پایگاه اعزام و پشتیبانی از جنگ بود و در شرایط سخت جنگ ترکیبی باید با استفاده از ظرفیت مردم به مبارزه با دشمن برویم، بیان کرد: باید جوانان را به راه دین و ایمان هدایت کنیم و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: گسترش محافل روایتگری و خاطره گویی دفاع مقدس از مصادیق جهاد تبیین است و از برنامه‌های موثر و فراگیر در‌ این حوزه خواهد بود.
سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس اضافه کرد: این شهرستان دارای بیش از ۹ هزار رزمنده است و ظرفیت عظیمی است که از انقلاب و دفاع مقدس دفاع کردند.
وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی هستند، گفت: هر یادمان شهید گمنام یک پایگاه فرهنگی انقلاب است و شبانه روز باید فعالیت کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت فضای مجازی و مستندسازی نقش رزمندگان و شهرستان در دفاع مقدس خواستار تدوین کتاب و دانشنامه نقش شهرستان نوشهر در دفاع مقدس شد و تصریح کرد: تهیه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی رزمندگان نوشهر، سرمایه گذاری در حوزه کودک و خانواده از اولویت‌هاست.
وی از راه اندازی سامانه جامع کشوری برای تحلیل و اریابی فعالیت‌های دفاع مقدس خبر داد و افزود: باید دستگاه‌ها نسیت به ثبت فعالیتهای خود در این سامانه اهتمام لازم را به عمل آورند.

فرماندار نوشهر :
اجرای بیش از ۱۸۰ برنامه دفاع مقدس در نوشهر
رستم زرودی فرماندار نوشهر نیز با ارائه گزارش هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ برنامه در سطح شهرستان برگزار شده که ۴۵ برنامه جزو برنامه‌های شاخص بوده است.

وی، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با امام جمعه، نهضت جهاد تبیین در محلات، مدارس و مساجد، افتتاح مسکن محرومین و تهیه و توزیع جهیزیه، نهضت مومنانه در بخش لوازم التحریر، نمایشگاه دفاع مقدس در سطح مدارس و محلات، افتتاح المان شهدای گمنام، یادواره شهدای کارگری نوشهر، یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌ها برشمرد.



انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیشکسوتان فعال فرهنگی ، تجلیل از پیشکسوتان فعال فرهنگی، دفاع مقدس، نوشهر،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو