یک استاد حوزه علمیه عنوان کرد:

علم پیامبر(ص) از جمله وجوه برتری پیامبر بر سایر انبیا

یک استاد حوزه علمیه گفت: یکی از ویژگی های شاخص پیامبر که ایشان را بر سایر انبیا برتری داده است، علم ایشان بود. قرآن می فرماید " و به سوی تو این ذکر ( کتاب) را فرو فرستادیم تا برای مردم آنچه را که به سوی آنها نازل شده، روشن کنی". در واقع حضرت محمد (ص) کلام خداوند را تشریح می کند، روشن گر و در بردارنده همه نیازهای انسان و امتش است.
علم پیامبر(ص) از جمله وجوه برتری پیامبر بر سایر انبیا
1402/07/15 - 11:18
تاریخ و ساعت خبر:
174718
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان مرضیه خورشیدی در خصوص سبک زندگی نبوی و ارتباط آن با خانواده، بیان کرد: سبک زندگی، در حالت کلان به دو محدوده مومنانه و دین دارانه و سبک زندگی غیر مومنانه و غیر دین دارانه تقسیم می شود که نحوه زندگی دین دارانه تقریبا همان نحوه زندگی بر اساس فرامین امام علی(ع) در خطبه متقین است.
وی با اشاره به اینکه نبی اکرم ساده زیست و اهل تفکر و اندیشه بودند، توضیح داد: خداوند در سوره قلم در خصوص پیامبر اکرم فرموده اند "و انک لعلی خلق العظیم". کلمه عظیم از اسما و صفات حق بوده بنابراین بر اساس احادیث و روایات مختلف، مربی و معلم مستقیم نبی اکرم، خداوند است. یعنی کل دنیا هم که جمع شود به گرد و غبار خُلق حضرت محمد(ص) نمی رسند.
این استاد حوزه علمیه، سبک زندگی پیامبر را به پنج بخش رفتار فردی، رفتار خانوادگی، رفتار سیاسی و اجتماعی، رفتارهای اقتصادی و رفتارهای بین المللی تقسیم کرد.
خورشیدی با بیان اینکه رفتار پیامبر اکرم در تمام شئون زندگی شان جاوید و ماندگار است، افزود: ایشان همواره تعادل در زندگی را رعایت می کردند و آن را هم در امت و هم در وجود خودشان به عنوان یک فضیلت اخلاقی نهادینه ساخته بودند.
وی یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی پیامبر را عصمت ایشان دانست و گفت: بر اساس قرآن، هر کس از حضرت محمد(ص) اطاعت کند، یقینا از خداوند اطاعت کرده است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به خلق نیکوی نبی اکرم ادامه داد: ایشان برای ایمان آوردن امتش تلاش های طاقت فرسایی انجام دادند اما آنها ایمان نمی آوردند و با این حال یک بار هم آنها را نفرین نکردند بلکه همچنان سعی داشتند تا راهی برای هدایت مردم پیدا کنند.
خورشیدی اخلاص، فضیلت و شهادت را از دیگر ویژگی ها و خصایص رفتاری پیامبر اکرم عنوان کرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیامبراسلام، حضرت محمد(ص)، علم پیامبراسلام، اخلاق پیامبراسلام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو