انعقاد تفاهم نامه گسترش چتر بیمه ای زنان روستائی مازندران

تفاهم نامه ای در جلسه مشترک فی مابین بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران جهت بیمه شدن زنان روستائی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه گسترش چتر بیمه ای زنان روستائی مازندران
1402/07/16 - 09:19
تاریخ و ساعت خبر:
174727
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از مازندران : محمد اسفندیاری مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران با اشاره به اینکه هدف از تأسیس صندوق بیمه اجتماعی، دسترسی قشری از جامعه است که امکان برخورداری از مزایای بیمه اجتماعی را ندارند، اظهار داشت: با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت، جامعه مشمول می توانند با پرداخت حق بیمه ای که در هشت سطح درآمدی و بر اساس تمکن مالی و به صورت اختیاری می باشد از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شوند.
وی به ضرورت اطلاع رسانی ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی در بین روستائیان اشاره کرد و افزود: کلیه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال، ساکنین روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود و بیمه شدگان از مزایای مستمری سالمندی و از کار افتادگی کلی و فوتی بازماندگان برخوردار می‌شوند.
زهرا گران، معاون دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه اشتغال پایدار و بیمه بانوان از برنامه‌های مهم این دفتر است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری، تلاش خود را برای افزایش بیمه اجتماعی زنان خانه دار روستایی،شاغلین در مشاغل خانگی ،همچنین ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای آینده این بانوان انجام می‌دهیم.
وی به ضرورت اطلاع رسانی ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی در بین روستائیان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت بیمه اجتماعی ، ترغیب و هدایت بانوانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند جهت عضویت در صندوق را پیگیر خواهیم بود.
وی در پایان اظهار داشت: انعقاد این تفاهم نامه با هدف حرکت در مسیر توسعه پایدار ، پیشگیری از مهاجرت و همچنین ضرورت بهره مندی خانوار های روستایی و عشایری از رفاه اجتماعی برابر بویژه بانوان و تلاش برای کاهش محرومیت و بسط عدالت اجتماعی و ایجاد امنیت آتی زنان روستایی و عشایری بوده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تفاهم نامه، گسترش چتر بیمه ، زنان روستایی، استان مازندران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو