یک دانش آموز پایه دهم عنوان کرد:

لزوم دانش افزایی دانش آموزان در مقابل بحران های اجتماعی

یک دانش آموز پایه دهم عنوان کرد: بهترین روش برای مصون سازی و توانمندی دانش آموزان در بحران های اجتماعی، دانش افزایی است.
لزوم دانش افزایی دانش آموزان در مقابل بحران های اجتماعی
1402/08/16 - 13:55
تاریخ و ساعت خبر:
176087
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، فاطمه خدری میر قائد طی یادداشتی در خصوص نقش آگاه سازی دانش آموزان در کاهش آسیب های اجتماعی و اعتقادی گفت: مهم ترین دغدغه اجتماعی من این است که مردم کشورم علی الخصوص نوجوانهای همسن و سالم بتوانند تحلیل درستی از اتفاقات و رویدادهای جامعه داشته باشند و با تشخیص فتنه های دشمن، موضع گیری درستی از مسائل داشته باشند.
سال گذشته شاهد بودیم که دشمن به بهانه مرگ مهسا امینی نوجوانهای خودباخته را فریب داد تا بتواند با فتنه ای جدید و ایجاد ناآرامی، به کشورمان ضربه بزند .تعدادی از نوجوانها مسیر اصلی خود را گم کردند وهنوز با این تفکر زندگی می کنندو تعدادی هم اظهار پشیمانی کرده و دست از دشمنی برداشتند و نقشه دشمن را نقش برآب ساختند.

دانش آموزان نقش بسیار اساسی در سرنوشت و آینده کشور دارند و اولویت فعالیت های آموزش و پرورش نیز در خصوص مسئله حجاب ، آگاه سازی به نوجوانان و خانواده هاست. دانش افزایی بهترین روش برای مصون سازی و توانمندی دانش آموزان در بحران های اجتماعی است و این فرهنگ سازی دینی در شرایط کنونی جامعه اسلامی به همفکری و تلاش گروهی نیاز دارد و در این میان نقش خانواده و آموزش و پرورش از دیگر نهادها برجسته تر است.
ارشاد و تقویت اصول اعتقادی از سوی پدر و مادر و اولیای مدرسه منجر به افزایش سطح تربیتی و ترویج فضایل اخلاقی دانش آموزان می شود.
سهیم شدن اولیای دانش آموزان و مدرسه به عنوان الگو و پاسخ گویی به شبهات نوجوانان ، برگزاری مسابقات دینی و فرهنگی بین محصلین و نمایش فیلم های آموزنده از جمله خدماتی است که می تواند در افزایش آگاهی های ارزشمند و سبک زنگی سالم موثر باشد.
با توجه به تاثیر پذیری هر چه بیشتر قشر همسالان از یکدیگر، می توان از دانش آموزان نخبه و آگاه برای بصیرت افزایی کمک گرفت . دانش آموختگان حوزه علمیه نیز با استدلال های منطقی می توانند در این خصوص کمک کار باشند.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، دانش افزایی، بحران اجتماعی، دانش آموزان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو