رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه مطرح کرد

سهم 70 درصدی نوجوانان و جوانان ساوجی از عضویت کتابخانه‌های عمومی/در جامعه امروزی کتاب کالای مصرفی نیست

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه گفت: 70 درصد از اعضای کتابخانه های شهرستان ساوه را اعضای جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.
سهم 70 درصدی نوجوانان و جوانان ساوجی از عضویت کتابخانه‌های عمومی/در جامعه امروزی کتاب کالای مصرفی نیست
1402/08/27 - 08:43
تاریخ و ساعت خبر:
176484
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ حوری صاحب رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در عصر حاضر باتوجه به رشد تکنولوژی گفت:
آنچه که در فضای مجازی شاهد هستیم ظاهرا بلاگرهای کتاب در فضای‌مجازی گوی سبقت را از ما ربودند اما اگر دقت کنیم راه را برای ما هموار کرده اند و می توانیم از فضای مجازی بهره ببریم.
وی ادامه داد: همزمان با رشد تکنولوژی نهاد کتابخانه های عمومی آموزش کتابداران خود را در قالب کلاس ها و کارگاه های مجازی در موضوعات مختلف مشاوره خواندن، تولید محتوا، نحوه نوشتن کپشن و ساخت پادکست و ... آغاز کرده است و با این شیوه به نوعی کتاب داران در کتابخانه های فیزیکی ترویج مجازی کتاب و کتابخوانی را انجام می دهند.
صاحب تصریح کرد: امروز نسل نوجوان و جوان به کتابخانه مراجعه می کنند تا کتاب هایی که در فضای مجازی با آن آشنا شدند به صورت فیزیکی لمس کنند و بخوانند. هرچند مستلزم صبر و حوصله است اما با شناسایی به موقع این موج ها که شامل ژانرها و مدهای کتابخوانی هستند می توان با مشاوره صحیح و جلب اعتماد مخاطب کتاب های مناسب و خواندنی را به این قشر معرفی کرد.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه گفت: اهمیت والای کتاب در جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست هر چند این دلیلی بر این نیست که جامعه به آن اعتقاد داشته باشد و در تمامی ارکان مختلف جامعه این جمله ملموس باشد؛ چون در طول زمان تبدیل به شعار شده و شاید در ابتدا اصلا شعار بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی کتاب کالای مصرفی نیست و تبدیل به کالای تجملی شده
گاهی گرانی و یا عدم دسترسی بهانه است چون ذات به وجود آمدن کتابخانه های عمومی در راستای کاهش تاثیرات گرانی و عدم دسترسی اقشار مختلف به کتاب است.
صاحب افزود: امروزه کتاب به عنوان کالای لوکسی مطرح شده که ممکن است در مواقع اضطرار اولین کالایی باشد که از سبد خانوار حذف شود.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه گفت: چنانچه در دوران قرنطینه کرونا ثابت شد که جامعه چقدر سریع کتابخانه های فیزیکی را حذف کرد و کتابخانه های مجازی رشد افزایشی و تصاعدی داشتند.
وی با اشاره به وضعیت فعلی کتابخانه های شهرستان بیان کرد: کتابخانه های شهر ساوه تاحدودی مناسب نسل نوجوان و جوان است اما اغلب این اماکن نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
صاحب در پایان از استقبال خوب نسل نوجوان و جوان شهرستان ساوه از کتابخانه ها ابراز امیدواری کرد، و خاطرنشان کرد: 70 درصد از اعضای کتابخانه های شهرستان ساوه را اعضای جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه، عضویت کتابخانه‌های عمومی، فضای مجازی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو