«پیوند مسجد و مدرسه» نیاز جامعه آموزشی است/ تقویت حس مسئولیت ‌پذیری، مشارکت در طرح «پیوند مسجد و مدرسه»

رئیس آموزش و پرورش ساوه گفت: طرح «پیوند مسجد و مدرسه» به صورت عملیاتی در دبستان گل‌های بهشت ساوه اجرا شده است و نیاز جامعه آموزشی است.
«پیوند مسجد و مدرسه» نیاز جامعه آموزشی است/ تقویت حس مسئولیت ‌پذیری، مشارکت در طرح «پیوند مسجد و مدرسه»
1402/08/27 - 08:42
تاریخ و ساعت خبر:
176485
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ ویژه برنامه طرح «پیوند مسجد و مدرسه» شهرستان ساوه با حضور مسئولان و دانش آموزان در مسجد امام سجاد(ع) ساوه برگزار شد.
اصغر قراخانلو رئیس آموزش و پرورش ساوه در ویژه برنامه طرح «پیوند مسجد و مدرسه» شهرستان ساوه گفت: طرح «پیوند مسجد و مدرسه» زمینه ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.
وی افزود: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش، علاوه بر مباحث آموزشی، رشد فضائل اخلاقی و تزکیه دانش‌آموزان بر پایه تعالیم عالیه اسلام و تبیین ارزش‌های اسلامی و پرورش دانش‌ آموزان است که به برکت این طرح، ‌امیدواریم این مسأله پیشرفت کند.
قراخانلو گفت: طرح «پیوند مسجد، محله و مدرسه» به صورت عملیاتی در دبستان گل‌های بهشت ساوه اجرا شده است و نیاز جامعه آموزشی است.
رئیس آموزش و پرورش ساوه عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد ارتباط بین مدارس و مساجد است که در قالب آن فعالیت‌های عبادی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد و اقامه نماز در مدارس تقویت شود.
تقویت حس مسئولیت ‌پذیری، مشارکت در طرح «پیوند مسجد و مدرسه»
همچنین زهرا نجاتی مدیریت دبستان گل‌های بهشت نیز در این مراسم گفت: این طرح در قالب یک مثلث برنامه‌ریزی شده است که هر ضلع آن بدون ضلع دیگری نمی‌تواند موفق باشد.
نجاتی بیان کرد: از سال ۹۸ برای اولین بار این طرح را اجرا کردیم و به مدت یکسال و نیم به صورت آزمایشی صورت گرفته و هم اکنون این طرح در به صورت جامع در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود: در این طرح که چهارشنبه هر هفته در مسجد برگزار می‌شود دانش‌آموزان بعد از اتمام مدرسه مستقیماً به مسجد می‌آیند و گا‌هاً مادران نیز در مسجد حضور پیدا می‌کنند و همکاری در سرو غذا و حتی شستن ظروف هم توسط خود دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و بدین سبب حس مسئولیت ‌پذیری، مشارکت و نوع دوستی نیز در آن‌ها تقویت می‌شود.
نجاتی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، هیئت امنای مسجد نیز همکاری لازم را انجام داده‌اند و برای دانش‌آموزان فوتبال دستی، تشک کشتی و سایر امکانات را تهیه نموده‌اند.

خبرنگار: شادی حسینی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس آموزش و پرورش ساوه ، پیوند مسجد و مدرسه، حس مسئولیت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو