در روز پرستار و گرامی داشت هفته بسیج ،

بخش خدمت پرستار شهید مریم رحیمی به نام این شهید مدافع سلامت نام گذاری شد

در هفته بسیج محل خدمت و شهادت شهیده مریم رحیمی (ICU4 بیمارستان شهید رجایی) به نام این شهید عزیز نامگذاری گردید.همچنین یادواره این شهید بزرگوار نیز در همین مکان برگزار شد.
بخش خدمت پرستار شهید مریم رحیمی به نام این شهید مدافع سلامت نام گذاری شد
1402/09/01 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
176779
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فارس : در آغاز هفته بسیج و روز پرستار ،به پاس رشادت ها و شهامت ستودنی شهیده مریم رحیمی و به همت مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ثارالله شیراز ،سرهنگ مسلم محمدی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز، سرکار خانم برنده مسئول جامعه زنان سپاه فجر استان فارس، مسئولین بیمارستان شهید و با حضور خانواده شهیده مریم رحیمی، محل خدمت و شهادت شهیده رحیمی( ICU4 این بیمارستان)به نام این وی نامگذاری شد.
فداکاری های شهیده مریم رحیمی بر کسی پوشیده نیست ،همان که بدلیل علاقه فراوانش به حرفه پرستاری و در جهت خدمت به خلق، زندگی ،خانواده و نوزادش را تقدیم درگاه حق کرد.

در آن شرایط وحشتناک کرونایی که هر کسی می‌توانست جهت حفاظت از جان خود حتی دست از کار بکشد اما شهیده رحیمی ایستاد تا دنیا، راه و رسم ایثار را از او بیاموزد.
همزمان با شروع ویروس منحوس کرونا شهیده رحیمی همراه با کادر درمان مشغول خدمت در بخش icu4بیمارستان شهید رجایی بود. تا اینکه در آبان ماه ۱۳۹۹ خود نیز در دام این بیماری گرفتار شد و در مسیر خدمت به مردم جان خود و فرزند عزیزش را به پیشگاه حق تقدیم و به فیض شهادت نائل آمد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با حضور در جمع مسئولین بیمارستان شهید رجایی و پرستاران این بیمارستان گفت:یکی از برکات انقلاب اسلامی هویت بخشی به اقشار جامعه با متوسل شدن به ائمه اطهار (ع) است.
وی ادامه داد:نقش اجتماعی بانوان در زندگی حضرت زهرا (س) ترسیم گردیده و بارزترین آن پرستاری ایشان از پدر گرانقدرشان است. در جنگ های پیامبر(ص) شخص حضرت زهرا(س) بر بالین پیامبر حاضر می شدند و حضرت را مداوا می کردند.


سرهنگ محمدی اظهار داشت : اما نقش پرستاری حضرت زینب (س) در واقعه کربلا باعث جاودانه شدند این واقعه بزرگ گردید.
در ادامه وی بیان داشت : پرستاران بسیاری در دوران ٨ سال دفاع مقدس از جان و مال و خانواده خود گذشتند و رشادت های بسیاری از خود نشان دادند. که امروزه برای بسیاری غیر باور است.
وی اذعان کرد : در دوران کرونا این رشادت ها و از خودگذشتگی های شما پرستاران با تمامی مشکلات آن دوران بار دیگر ثابت کردشما مدافعان واقعی سلامت هستید. و شهدای جدید در عرصه سلامت تقدیم این نظام مقدس کردید.
محمدی در پایان افزود :شهیده مریم رحیمی در حالی که باردار بودند و در این بیمارستان در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی بودند و به شهادت رسیدند. با همین روحیه از خودگذشتگی و ایثار به او اجازه نداد در خانه بماند و با ایمان خود پای کار درمان بیماران آمدند.

در پایان مراسم با رونمایی از مستند زندگی شهیده مریم رحیمی از خانواده و جمعی از همکاران وی تجلیل شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز پرستار، پرستاران شهید ، شهدای مدافع سلامت، شهید مریم رحیمی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو