فعال رسانه و محقق موسسه مطالعاتی ژرفا :

بیشترین تحرک دشمنان علیه ایران جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است

فعال رسانه و محقق موسسه مطالعاتی ژرفا در همایش بسیج و رسانه ساوه گفت: امروز بیشترین تحرک دشمنان علیه ایران، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است که شامل تحلیل دروغ، وارونه کردن واقعیت است.
بیشترین تحرک دشمنان علیه ایران جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است
1402/09/06 - 10:02
تاریخ و ساعت خبر:
176948
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ علی متقی فعال رسانه و محقق موسسه مطالعاتی ژرفا در همایش بسیج و رسانه که در سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد، باتاکید بر اینکه دشمن چهار دکترین برای مقابله با جمهوری اسلامی دارد، گفت: اولین دکترین تغییر است که دشمن از آن‌ تقریبا منصرف شده است، دومین دکترین مهار جمهوری اسلامی، سومین دکترین نبرد رسانه ای و چهارمی دکترین سازمان دهی نافرمانی مدنی است که مردم به خیابان‌ها بیایند و اغتشاش کنند که تا به الان موفق نشده و نخواهند شد.
وی افزود: دشمن سه راهبرد اساسی برای مهار جمهوری اسلامی پیش بینی و قرار داده که اولین راهبرد آن، اسلام هراسی مثل قضیه طالبان، القاعده، ۱۱ سپتامپر، داعش و... است.
فعال رسانه و محقق تصریح کرد: دومین راهبرد ایران هراسی در سطح منطقه که به کشورهای خاورمیانه گفتند از ایران بترسید، در بین کشور های غرب آسیا ایران هراسی راه انداختند. سومین هم انقلاب هراسی در داخل کشور است و اینکه مشکلات و کمبودها را به انقلاب گره بزنند.
متقی بیان کرد: امروز بیشترین تحرک دشمنان علیه ایران، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است که شامل تحلیل دروغ، وارونه کردن واقعیت است.
وی عنوان کرد: رسانه‌ها جای جلاد و شهید را عوض می کنند، ۷۵ سال از درگیری اسرائیل و فلسطین می گذرد طی این سالها رسانه‌ها و قدرت امپریالیسم رسانه‌ای قوی کار کرده بود اجازه انتشار حقایق را نمی‌داد. ولی امسال مردم کل جهان راهپیمایی کردند زیرا اولین بار است که مورد حمله قرار گرفتند.
این محقق گفت: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراطوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خودش را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند.
وی افزود: دشمن در فضای مجازی هجمه‌های فراوانی را طراحی و ایجاد می‌کند و با تصویر سازی غلط و کاذب، سعی در غلط نگاشتن تصویر واقعی دارد که باید در مواجهه با این ترفند و موضوعات مختلف دیگر هشیارانه و هوشمندانه عمل کنیم.

متقی عنوان کرد: بسیج یکی از قدرت های نرم افزاری انقلاب اسلامی است؛ مقام معظم رهبری فرمود تا زمانی که بسیج هست این انقلاب آسیبی نمی بیند.

این فعال رسانه با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دفاع از انقلاب و نظام بر عهده بسیجیان است، گفت: نقش بسیج در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، نقشی اثر بخش بوده و متخصصین بسیج همواره به صورت تخصصی بسیاری از ناملایمتی‌ها و کم‌کاری ها را با تعهد و تخصص خود برطرف کردند.
متقی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: دشمن امروز به دنبال تصرف قلوب است دشمن به دنبال اندیشه‌سازی است. اتفاقات و اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است.

این فعال رسانه گفت: فضای مجازی همان‌طور که ابزار کارآمدی برای هجوم رسانه‌ای دشمن است، سلاحی برای مقابله با این هجوم نیز هست. یک پیام اینستاگرامی، یک کامنت در یک شبکه اجتماعی می‌تواند گامی هرچند کوچک در مسیر دفاع مشروع دربرابر جنگ رسانه‌ای دشمن باشد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش بسیج و رسانه ساوه،تبلیغات رسانه‌ای، محقق موسسه مطالعاتی ژرفا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو