یادداشت

نقش دانشجویان در افزایش مشارکت مردم

امسال با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، نقش دانشجویان در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت و اثرگذار است، آن ها به‌عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌گری برای انتخاب اصلح، در این امر مهم نقش‌آفرینی کنند.
نقش دانشجویان در افزایش مشارکت مردم
1402/09/21 - 10:05
تاریخ و ساعت خبر:
177360
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ دانشجویان به‌عنوان نخبگان جامعه در راستای مشارکت پرشور و گزینش افراد اصلح نقش‌آفرین هستند، مشارکت پرشور و انتخاب اصلح از موارد مهم در انتخابات است که دانشجویان در تحقق آن نقش اساسی دارند.
جامعه به کلام و نگاه دانشجویان توجه ویژه‌ای دارد لذا این قشر باید تکلیف و وظیفه خود در عرصه انتخابات را به نحو احسن انجام دهد.
حضور دانشجویان در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت است و می‌توانند به‌ عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌ انتخاب اصلح، در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.
گرامیداشت نام و یاد شهدای دانشجو، با فرارسیدن ۱۶ آذرماه، روز حق‌طلبی، استعمارستیزی، اندیشه ورزی، ایمان و شجاعت طلبی قشر فرهیخته‌ دانشجو است.
شانزدهم آذرماه در کشورمان تنها یادآور یک اتفاق و تاریخ شهادت دانشجویان شجاع در دانشگاه نیست، بلکه زنگ بیداری و یادآور ایستادگی و هوشیاری این قشر آگاه و روشن‌منش است که در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، به دفاع از استقلال کشورمان پرداختند و خواهان عزت و سربلندی ایران آباد و آزاد شدند.
دانشجویان همواره نمادی از دانایی و خردورزی در تاریخ این سرزمین هستند که باروحیه عدالت‌طلبی، همت و انگیزه برای دستیابی به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود، نقشی بزرگ در جامعه ایفا می‌کنند. تلاش‌های دانشجویان در عرصه‌های تولید علم و فناوری و خدمت به مردم برای پیشرفت و توسعه کشورمان همیشه درخشان و چشم‌نواز بوده است.
همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرده اند از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد. اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.
در این راستا از دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان کشور انتظار می‌رود با آگاهی، توانایی و درک صحیح از وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیندیشند و با تحلیل‌های واقع‌بینانه و بدون تعصب در راستای نیل به آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران و توسعه کشورمان گام بردارند.
امسال با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، نقش دانشجویان در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت و اثرگذار است، آن ها به‌عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌گری برای انتخاب اصلح، در این امر مهم نقش‌آفرینی کنند.
جوانان و فرزندان ایران اسلامی، اکنون در حال عبور از یکی از پیچیده‌ترین برهه‌های تاریخ هستیم و در این روزها که فلسطین و غزه به خط مقدم مبارزه علیه استکبار تبدیل‌شده‌ است، دانشجویان باید صدای مظلومیت مردم غزه باشند، چراکه صدای آنان از هر صدای دیگری رساتر و تأثیرگذارتر است.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان آینده‌ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تبریک می گوییم و امیدواریم که حضور دانشجویان در پیشبرد اهداف بلند و عالی نظام جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر باشد.
۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

نویسنده: خدیجه یاقوتی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقش دانشجویان، افزایش مشارکت مردم،یادداشت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو