مدرس دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

والدین کتابخوان، فرزندانی اهل مطالعه دارند

مدرس دانشگاه گفت: وقتی پدر و مادر در خانواده مطالعه کنند و فرزند این مطالعه کتاب را به چشم ببیند، ناخودآگاه این تصویر در ذهن کودک تداعی شده و به این سمت سوق پیدا می‌کند.
والدین کتابخوان، فرزندانی اهل مطالعه دارند
1402/09/18 - 13:58
تاریخ و ساعت خبر:
177411
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سحر قدیمی در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: والدین در تربیت فرزندانی کتابخوان نقش بی بدیلی بر عهده دارند.
مدرس دانشگاه ادامه داد: امروز در سایه شبکه‌های اجتماعی ساعات مطالعه بین اعضای خانواده بیش از پیش کاهش یافته است.
قدیمی افزود: برخی تصویر می‌کنند که گردش در فضای مجازی مطالعه می کنند در صورتی که این نوع مطالعه حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند.
وی تصریح کرد: وقتی پدر و مادر در خانواده مطالعه کنند و فرزند این مطالعه کتاب را به چشم ببیند، ناخودآگاه این تصویر در ذهن کودک تداعی شده و به این سمت سوق پیدا می‌کند.
مدرس دانشگاه گفت: فضای مجازی از فضای واقعی حقیقی‌تر شده است اما نباید اجازه دهیم آسیب‌های این فضا، زندگی حقیقی ما را تحت تاثیر قرار دهد.
قدیمی ادامه داد: فرزندان آن چیزی که ما می‌خواهیم، نمی‌شوند، بلکه آن چیزی که والدین هستند، می‌شوند.
وی افزود: پدر و مادری که خود اهل مطالعه نیستند، نمی‌توانند فرزندی اهل مطالعه بخواهند، هرچند که می‌توان کودکان و نوجوانان را با ترفندهایی به مطالعه کتاب تشویق کرد اما مقطعی است، اما والدین کتابخوان، قطعا فرزندانی اهل مطالعه خواهند داشت.
مدرس دانشگاه تاکید کرد: خانواده‌ها حتما در کانون خانه ساعت مطالعه داشته باشند و کتابی را با هم مطالعه کنند و سپس به بحث و تبادل نظر در خصوص آن کتاب بپردازند.
قدیمی گفت: مطالعه کتاب حافظه بلندمدت را تقویت می‌کند و مطالعه در دنیای مجازی به ویژه شبکه‌اهای اجتماعی، حافظه کوتاه مدت را تقویت می‌کند.
وی بیان کرد: مطالعه کتاب در جامعه یک ضرورت است و هرچقدر که از کتاب فاصله بگیریم، آمار آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.
مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: کتاب باید به دوست خوب و صمیمی خانواده‌ها تبدیل شود، اگر توانستیم این مهم را در جامعه نهادینه کنیم، آینده‌ای درخشان خواهیم داشت، اما امروز تبلت یا گوشی تلفن همراه به دوست صمیمی کودکان تبدیل شده و باید مواظب باشیم.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب، مطالعه، فرزندان، مطالعه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو