یادداشت

نقش بصیرتی حضرت فاطمه در جهاد تبیین

همانطور که حضرت فاطمه(س) الگوی کامل در بخش هایی نظیر حجاب و حیا ،وظایف مادری هستند، نقش بصیرتی و شاخصی در تشخیص وظیفه یک مسلمان در جهاد تبیین داشتند و به دفاع از ولایت پرداختند و اولین مدافع این حقیقت شدند.
نقش بصیرتی حضرت فاطمه در جهاد تبیین
1402/09/25 - 11:06
تاریخ و ساعت خبر:
177641
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ جهاد تبیین به معنای روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی به منظور مقابله با دشمن و وسوسه های شیطانی اوست. بعد از رحلت پیامبر (ص) نظام اسلامی و ولایت حضرت علی (ع)به خطر افتاد و شمشیر ایشان نیز برای مصلحت امت اسلامی در نیام بود. در این زمان حضرت فاطمه(س) با اقدامی درست و به موقع پرچم جهاد تبیین و روشنگری را به اهتزاز درآوردند و به دفاع از حق و حقیقت و امامت و ولایت پرداختند.
جهاد ایشان در تبیین حقیقت غدیر بود، زمانی که می فرمودند:"وا عجباه! اَنَسیتم یوم َ غدیر خم؟شگفتا! آیا روز غدیر خم را فراموش کرده اید؟"
حضرت فاطمه(س)با مراجعه و حضور در خانه تک تک صحابه و یادآوری فرمایشات رسول اکرم(ص) درباره حق مسلم و الهی حضرت علی(ع) ، همچنین جمع کردن بانوان و برگزاری مجالس خاص در راستای جهاد تبیین شان و خطبه فدکیه که داشتند به دفاع از ولایت پرداختند.
تقاضای دفن شبانه و مخفیانه ایشان نیز در استمرار و ابدی سازی نهضت جهاد تبیین بود.
قاطعانه می‌توان گفت که همانطور که حضرت فاطمه(س) الگوی کامل در بخش هایی نظیر حجاب و حیا ،وظایف مادری هستند، نقش بصیرتی و شاخصی در تشخیص وظیفه یک مسلمان در جهاد تبیین داشتند و به دفاع از ولایت پرداختند و اولین مدافع این حقیقت شدند.
ما زنان مسلمان نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم و با بینش و بصیرت ، نسبت به حوادث زمان خود و توطئه های دشمن ، جهاد تبیین داشته باشیم و در انجام این امر خطیر کوتاهی نکنیم.

نویسنده: لیلا داودی صفا

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهاد تبیین، بصیرت، ولایت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو