معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران:

سیده خدیجه مستعدی، بانویی که از روزهای مبارزه روایت کرد

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کتاب قصه‌ی مهتاب با روایت بانوی مبارز، سیده خدیجه مستعدی، به چاپ رسید.
سیده خدیجه مستعدی، بانویی که از روزهای مبارزه روایت کرد
1402/09/14 - 17:37
تاریخ و ساعت خبر:
177814
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از مازندران : فاطمه اردشیری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از دیدار جمعی از کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران با سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز انقلاب و همچنین مادر شهید فرید صمدایی خبر داد و اظهار کرد: از آنجائی‌که زنان نیمی از جامعه ما هستند، اما تأثیرگذاری آنان تمام جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه، علاوه بر تربیت فرزندان و روحیه بخشی به همسران برای حضور در میدان جنگ، خود نیز حضوری پررنگ و فعال داشتند.
وی ادامه داد: ایشان در زمان مبارزه با رژیم طاغوت، توسط همسرشان با انقلابیون آشنا شدند و بعد از مدتی، شروع به مبارزه علنی کردند، بارها توسط ساواک و سایر نیروهای امنیتی شاه، دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند.
اردشیری خاطرنشان کرد: معروف‌ترین شکنجه‌گر ساواک بنام پری بلنده او را به سختی شکنجه داد و فرزندان دوقلوی او را داخل شکمش کشت، او در دفاع از انقلاب از پای ننشست و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه داد.
وی تاکید کرد: فرزند اول او، فرید صمدایی، در جنگ تحمیلی در سال 59 به شهادت رسید، او به همراه همسرش، در چندین دوره برای کمک به رزمندگان عازم جبهه‌ها شدند و دو فرزند دیگر آن‌ها، بارها در جنگ مجروح شدند و تا پای شهادت پیش رفتند.
وی افزود: در اواخر جنگ او و همسرش خانه‌شان را فروختند و صرف کمک به جبهه‌ها کردند و او اینک در سن ۸۰ سالگی در خانه‌ای استیجاری در شهرستان ساری زندگی می‌کند.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: کتاب قصه‌ی مهتاب، با روایت این بانوی مبارز، توسط نشر هاجر به چاپ رسید و به زودی با حضور نماینده ولی فقیه، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و مسئولین نهادها و ارگان‌های استانی رونمایی خواهد شد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، کتاب قصه‌ی مهتاب،روایت بانوی مبارز، سیده خدیجه مستعدی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو