یادداشت / مرضیه حسینی دکترا علوم تربیتی

چگونه سبک زندگی فاطمی داشته باشیم؟!

بینش و آگاهی نسبت به زندگانی حضرت زهرا(س) را باید از ارکان ترویج سبک زندگی فاطمی بدانیم و بانوان باید نسبت به زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و جایگاه زن و مادری شناخت و بینش کافی داشته باشند تا بتوانند فرزندان را بر اساس سبک و سیاق زندگی فاطمی تربیت کنند.
چگونه سبک زندگی فاطمی داشته باشیم؟!
1402/10/17 - 10:27
تاریخ و ساعت خبر:
178681
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سبک زندگی یعنی انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی که ضمن تامین خواسته‌های معنوی و مادی انسان در نهایت زمینه‌های رضایت و خشنودی خداوند متعال را نیز فراهم آورد و این مهم جز با انتخاب الگویی جامع و حامل فضایل و ارزش ها در زندگی تحقق نمی‌شود.
این الگوی متعالی در تاریخ پرشکوه اسلام موجود است، الگویی که به راستی راهبر و راهگشا بوده و همواره انسان را به سوی معیارها و ساختارهای وجودی خویش فرا می‌خواند و آن الگوی راستین و متعالی نمونه‌ای غیر از زندگانی حضرت فاطمه الزهرا(س) نیست، بنابراین شایسته است که زنان و بانوان مسلمان ایرانی با توجه به پیش رو داشتن چنین الگوی گرانبها و ارزشمندی در تنظیم سبک زندگی خویش به آن حضرت اقتدا کنند.
با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب «زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم شمرده شود، بخش مهمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد، باید کاری کنیم که بچّه‌ها دست مادر را حتما ببوسند؛ اسلام دنبال این است»، خاطرنشان کرد: برای رشد و تعالی خانواده و جامعه باید جایگاه زن در این دو نهاد حفظ شود.
خانواده اولین نهاد ترویج سبک زندگی فاطمی می باشد و بهترین کسی که این نقش را به خوبی در خانواده ایفا می کند، مادر است.
بینش و آگاهی نسبت به زندگانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را باید از ارکان ترویج سبک زندگی فاطمی بدانیم و بانوان باید نسبت به زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و جایگاه زن و مادری شناخت و بینش کافی داشته باشند تا بتوانند فرزندان را بر اساس سبک و سیاق زندگی فاطمی تربیت کنند.
صدیق بودن حضرت فاطمه(سلام الله علیها)را رمز بندگی ایشان باید بدانیم و اساس زندگی مومنانه صداقت در بندگی است و حضرت زهرا(سلام الله علیها) هر چه در اندیشه داشتند، صادقانه در عمل نشان می دادند.
رفتار حضرت زهرا(سلام الله علیها) با همسر بسیار محبت آمیز بود به گونه ای که لحن خطاب های ایشان با حضرت علی(علیه السلام) متناسب با شرایط تغییر می کرد که این نشان دهنده نهایت احترام و ابراز محبت زن به همسر خویش است، از این رو، بانوان با تاسی از سیره زندگی این بانوی بزرگوار، خانه را محل امن و آرامش برای همسران قرار داده و با یکدیگر سازش، تعاون و همکاری داشته باشند تا به بنیان خانواده آسیبی وارد نشود.
زن در عین پیشروی در میدان ارزش های معنوی، می تواند در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وارد شده و حضور فعال و تاثیرگذاری داشته و باعث تعالی خانواده و جامعه شود.
انتهای پیام/*-

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی فاطمی، یادداشت، دکتر مرضیه حسینی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو