حضرت علی اکبر(ع) الگویی نمونه و خوبی برای جوانان است

مهربانی با بیان اینکه حضرت علی اکبر الگو و نمونه خوبی برای جوانان در زندگی دینی می‌باشد، خاطرنشان کرد: جوان امروزی می‌تواند با الگوگیری از ایشان خود را مزین به صفات اخلاقی نماید که چراغ راه او برای سعادت و رستگاری شود.
حضرت علی اکبر(ع) الگویی نمونه و خوبی برای جوانان است
1402/12/02 - 11:54
تاریخ و ساعت خبر:
190405
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - افسانه مهربانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ، با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به همه مردم به ویژه جوانان غیور شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: نقش برجسته حضرت علی اکبر (ع) در واقعه بزرگ کربلا بر مدار موضوع حق است و اگرچه آن حضرت به عنوان فرزند ارشدِ امام حسین (ع) از نقش مهمی در جای جای این واقعه برخوردار است، اما دغدغه اصلی ایشان حق طلبی است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جوانان و استفاده از ظرفیت‌های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: سالروز ولادت حضرت علی اکبر روز جوان نامگذاری شده است و باید همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر مساله استفاده از ظرفیت جوانان تاکید کرده بر میدان دادن به جوانان پیشرو بود
وی ادامه داد: اطلاعات ما از زندگی حضرت علی اکبر (ع) اندک است ولی همین اطلاعات کم برای کسانی که جویای حق و حقیقت هستند تا ابد کافی است و آن حضرت الگویی کاملی برای نسل جوان امروز است.
وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت علی اکبر(ع) گفت: امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) را شبیه‌ترین مردم به رسول خدا(ص) از نظر قیافه ظاهری، اخلاق و سخن گفتن معرفی فرموده و از ایشان نقل شده هنگامی که ما مشتاق دیدن پیامبر(ص) می‌شدیم، به چهره حضرت علی اکبر نگاه می‌کردیم.
مهربانی درپایان گفتگو با بیان اینکه حضرت علی اکبر الگو و نمونه خوبی برای جوانان در زندگی دینی می‌باشد، خاطرنشان کرد: جوان امروزی می‌تواند با الگوگیری از ایشان خود را مزین به صفات اخلاقی نماید که چراغ راه او برای سعادت و رستگاری شود.
سمیراسبزی ✍️

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت علی اکبر، روزجوان، روز میلاد، الگوی جوانان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو