مدیر امور بانوان استانداری لرستان :

سیاست های کاهش جمعیت دهه ۷۰ غلط بود / کاهش 100 هزار نفری جمعیت در لرستان !

مدیر کل امور بانوان در استانداری لرستان گفت: سیاست های جمعیت در دهه ۷۰ غلط و موجب کاهش حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت در استان لرستان شد.
سیاست های کاهش جمعیت دهه ۷۰ غلط بود / کاهش 100 هزار نفری جمعیت در لرستان !
1403/03/26 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
194529
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فریبا ولی پور ظهر امروز در آئین رونمایی پوستر جشنواره ملی شعر طنز جمعیت«قدم نورسیده» که در سالن شهید حیدری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد گفت: اتفاقی که طی دهه هفتاد در حوزه جمعیت رخ داد یک اتقاق اقتصادی نبود و متاسفانه این سیاست غلط منجر به کاهش حدود صد هزار نفر از جمعیت هر استان شد.
ولی پور با اشاره به فعالیت های انجام گرفته دولت سیزدهم ابراز داشت: دولت سیزدهم به مهار شیب سقوط جمعیت کمک کرد ولی ما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی گفت: بنا بر سرفصل وزارت، قانون به تنهایی جوابگوی موضوع مهار شیب سقوط جمعیت نیست و علی رغم مشوق‎هایی که وجود دارند به حد مورد انتظار نرسیده ایم بنابراین در این راستا باید بال مردمی در کنار حاکمیت قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان اینکه تاثیر ظرفیت مردمی در افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری به مراتب بالاتر از سیاست‎های حاکمیتی است خاطرنشان کرد: مردم در افزایش نرخ رشد ازدواج و فرزند آوری موثر هستند باید از این پتانسیل به طور کامل و مطلوب استفاده کرد.
گفتنی است جشنواره ملی شعر طنز قدم نورسیده با موضوع فرزندآوری و جمعیت از سری طرح های قرارگاه شهید آوینی است که در قالب آثار آزاد برگزار می شود.

لازم به یادآوری است که مهلت ارسال آثار تا 15 شهریور جاری بوده و علاقه مندان جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره می توانند با شماره تلفن های 06642538005 و 06642506182 تماس حاصل کنند.






خبرنگار: کبری دریکوند
عکس: سیاوش شفعییان

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان، سیاست های نادرست جمعیتی ، سیاست های جمعیتی دهه 70، سیاست های افزایش جمعیت ، کاهش 100 هزار نفری جمعیت در لرستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
لرستان
V
آرشیو