زیست شهیدانه؛ زندگی شهدا الهام بخش حیاتی، جاودانه است

همسر شهید نورخدا موسوی گفت : انتخاب کنندگان راه شهید و شهادت به گونه ای زندگی می کنند که شایستگی شهادت را پیدا می کنند؛ آن که زندگی شهیدانه دارد،از گناه و ناهنجاری هایی که انسان را به سمت گناه و چیزی خارج از مقررات و قانون های اسلامی می کشاند مبرا است.
زیست شهیدانه؛ زندگی شهدا الهام بخش حیاتی، جاودانه است
1401/07/18 - 10:51
تاریخ و ساعت خبر:
142058
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش طنین یاس از لرستان انسان با برخورداری از قوه عقل و اختیار و ابعاد جسمانی و روحانی خود را نیازمند نوعی از سبک و سیاق برای شروع حیاتی جاویدان می بیند، او ذاتا بقا و جاودانگی را دوست دارد اما از طرفی با وجود اتفاقات روزانه و از هم پاشیده شدن اجسام دنیا را هم فانی می بیند اما همچنان به دنبال جاودانگی است؛ برخی سبکی از زندگی را انتخاب می کنند که حیات جاودانه را شامل شود برخی باوجود حس درونی برای بقا آن را سرکوب کرده و تنها دنیای ماده را دنبال می کنند همان طوری که بشر مُدرن امروز ، با استضعاف شدید عقاید، انسان محوری را در بطن عدم باور به عالم غیب ملاک زندگی قرار داده است.
با انتقاد از تفکر بشر مُدرن،مقصد ما آشنایی با سبکی از زندگی است که آفریننده و الهام بخش حیاتی مانا و پایدار است؛ سبکی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از هموطنانمان آن را در زندگی پیاده کردند و امروز اگرچه جسم آن ها در بین ما نیست اما دربرگیری الهامات غیبی آن ها نه فقط محصور در بین اعضای خانواده که مردمان یک دیار،شهر و منطقه را شامل می شود.
آری سبک زندگی ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس که با عقیده ای الهی و باور به حیات جاویدان عند ربهم یرزقون، ایثار، مقاومت، مبارزه و شهادت را انتخاب کردند و امروز سبک زندگی آنان الگوی بسیاری از خانواده های ایرانی با نگاه و تفکر جاودان شهدایی است.


کبری حافظی، همسر شهید نورخدا موسوی در گفت و گو با طنین یاس از لرستان گفت : انتخاب کنندگان راه شهید و شهادت به گونه ای زندگی می کنند که شایستگی شهادت را پیدا می کنند؛ آن که زندگی شهیدانه دارد،از گناه و ناهنجاری هایی که انسان را به سمت گناه و چیزی خارج از مقررات و قانون های اسلامی می کشاند مبرا است.
وی افزود:شهدا با برخورداری از فضائل اخلاقی که برآمده از آموزه های دینی است، به آن چنان رشد و‌ کمال انسانی نائل شدند که پرودگار پذیرای آنان می شود؛ این نوع از رشد برآمده از فرائض دینی باید سرلوحه زندگی خانواده ها قرار بگیرد تا استحکام آن ها بیش تر شود.
همسر شهید «سید نورخداموسوی» عنوان کرد:شهید نورخدا موسوی پیش از این که شهید شود ، زندگی شهیدانه داشتند چون سبک زندگی قرآنی را انتخاب کردند و در زندگی او گناه و اسراف نبود و مسیر زندگی بر اساس احادیث و آموزه های دینی و پندها و نصیحت قرآنی بود.

حافظی تصریح کرد:دانشجویان زندگی نامه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان لرستان و بیش از ۲۰۰ هزار شهید کشور را مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند اشتراکات شهدا را در نوع و سبک زندگی ثبت و ضبط کنند و این پژوهش مستدل و مستند به عنوان یک منبع متقن از سبک زندگی دراختیار خانواده ها قرار داده شود.


وی با بیان این که در سبک زندگی شهدا فرزند آوری و تربیت فرزند بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد:پیامبر اکرم ( ص) پیام آور دین مبین اسلام زوج های مسلمان را تشویق می کند که برای ادامه نسل فرزند داشته باشند، این موضوعی مهم است و زوج جوان شیعه ایرانی باید دغدغه افزایش نسل پاک شیعه را داشته باشند.

همسر شهید «سید نورخدا موسوی» با انتقاد از تبلیغات اشتباه و غلط گذشته علیه فرزند آوری بیان کرد:در گذشته پدر و مادرانی بودند که با دستمزد کارگری و حداقل امکانات ۹ فرزند صالح تحویل جامعه داده اند امروز با وجود فراوانی رفاهیات و امکانات اما رغبت به پذیرش مسئولیت فرزند پروری کم شده است و این بی رغبتی حتی برای یک زوج جوان مسلمان هم زیاد است؛ طعم زندگی با تولد فرزندان شیرین می شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زیست شهیدانه؛ زندگی شهدا الهام بخش حیاتی، جاودانه است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو